Årstider.
Jag gillar våren bäst. Då all grönska exploderar i naturen. Då alla flyttfåglar kommer tillbaka och kvittrar så vackert.
Man alla årstider är speciellla på sitt sätt. Sommaren med värme och bad. Hösten med sina vackra färger. Vintern med kyla och snö.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Vet inte. Men försommaren tror jag. Den är nyutslagen och full av hopp.
Jag gillar sommaren. Jag älskar att kunna gå runt utan jacka och utan strumpor. Våren och hösten är också OK, vintern är pest.
Hösten! Alla färger, den speciella höst-luften, allt är moget…frukt, bär, svamp.
Jaktsäsongen börjar…och då är man ute i naturen och njuter av den.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
… ännu är det en hel sommarmånad kvar enligt kalendern, och det är inte höst förrän det är under 10 grader i dygnsmedel.
Jag tycker bäst om sommaren, när dete är fint väder, mår inte bra av regn alls… på sommaren, fryser och blir allmänt dyster
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
*
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag gillar alla årstider som inte är minusgrader och snö. men allra mest tycker jag om försommaren. Från Maj fram till midsommar. Det är den absolut vackraste tiden.
Jag har nog ingen favoritårstid, jag tror att jag skulle uppskatta årstiderna mindre om inte alla fyra fanns med och jag kan uppskatta dem alla.
Däremot har jag två favoritmånader och de är maj och september. Då är temperaturen lagom för mig och det finns inte så mycket stickande flygfän.

Tycker om vår och sommar.

Vår och höst.. våren när allt är i sitt vardande, flyttfåglarna kommer åter och det hålls konsert i varje snår.
Hösten och speciellt september, även oktober, alla vackra färger och hög klar luft, mörkret gör mig inget.
Skulle inte trivas att bo där det alltid är varmt, bara jobbigt.
Gillar också alla årstider…våren, då allt börjar slå ut och sommaren är på väg…sommaren, ljus, värme och förhoppningsvis semester…hösten, med alla vackra färger…vintern, snö och kyla…
Men om jag måste välja…väljer jag sommar!!! 
Alskar fyra arstider for all den variation det ger mig i form av aktiviteter och naturupplevelser. Alskar att mysa vid brasan nar det snoar ute lika mycket som en slapp dag i solen pa bryggan.
Haller med om att maj och september ar favoriter, mycket pga av det som sker i naturen men ocksa pga av det som hander ikring en. Pa varen ar manga glada och positiva bara pga vadret och fulla av sommarplaner. Pa hosten ar det 'la rentree' nar man kommer tillbaka fran semestrar och skollov och tar upp nya aktiviteter och traffar kompisar igen, starter nya projekt. Det ar lange sedan skoltiden men jag tycker fortfarande att jag borjar ett nytt lasar i September och satter ofta nya livsmal och goda foresatser da istallet for vid nyar. En omstart! Och sa ar det sa fantastiska farger ute och luften ar hog och frisk och klar.
#12 Jag tycker som du om september. Har alltid gjort!
Nu ska jag dessutom ha semester större delen av augusti och en vecka in i september så jag kommer förhoppningsvis att vara helt utvilad i september!

Svårt att välja där… Vet bara att jag tycker sämst om den där mörka vintertiden när det bara blir några ynka timmar med ljus… Blir oftast ganska låg då…
Övrig tid på året bär på sin tjusning…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Vår, sommar och höst är mina favoriter.
Vintern kan jag klara mig utan
/Maria