Är du tolerant?
Tolerant är ju att ursäkta andras fel, eller har du takt?
Alltså du märker dem inte.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hm… det beror alldeles på vad det är frågan om… Vissa saker har jag dålig tolerans till…
Jag tolererar inte när människors dumheter drabbar oskyldiga. Drabbar det bara dem själva så säger jag inget.
Har stor tolerans för vissa saker, men andra saker tål jag bara inte.
2,Jag är nog som du
Jag säger ungefär som ni andra. Det beror alldeles på vad det gäller. Jag kan vara oerhört tolerant och jag kan vara precis tvärtom
/Maria

Jag har väldigt hög toleransnivå ang. det mesta… Men som motpol till detta är det nog så att…
Har jag väl tappat tålamodet kring något brinner det som bara den. Men det krävs mycket för att jag ska komma dithän…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Jag tolererar mycket, men det finns gränser…
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag säger som flera andra, att det beror på vem det handlar om, vad det handlar om och när.
Något som jag har oerhört svårt att tolerera är när någon smiter före i kön.
För två år sedan när vi var på väg ut till Fårö var det en timmes kö ner till färjan. När vi var alldeles före den fyrvägskorsning som finns alldeles ovanför färjeläget, kommer det en bil ut från affären till vänster och bara kör rakt ut i korsningen och ställer sig tvärs över övergångsstället framför oss.
Jag blev skogstokig och hoppade ur bilen direkt för att tala om för skitstöveln vad jag tycker om såna manövrar. Min fru försökte få mig att låta bli, men det var för sent, jag var redan på väg till bilen framför.
Jag knackade på rutan och en grabb i övre tonåren öppnade. Hans farsa satt vid ratten och i baksätet satt mamma och ytterligare en tonårsgrabb.
Jag riktade mig till gubben vid ratten och sa -"å vad i h _ _ _ _ _ e tror du att du håller på med, här har vi stått i kö en hel timme och så kommer du glidande som en glass i stekpannan ut framför oss, vilket j _ _ _ a sätt.
-"Vad skulle jag har gjort då, åkt åt andra hållet eller?" sa gubben. Självklart sa jag. Sedan riktade jag mig till tonåringarna och sa - wow vilken förebild ni har i er farsa. Sen gick jag tillbaka till vår bil.
Vår pojke frågade mig när jag satt mig; -var det ett generalpucko pappa? Ja sa jag, det där var ett riktigt generalpucko.
När vi kommit över på Fårösidan svängde bilen framför ner till fiket och min fru hängde på hornet. Var det ett generalpucko till mamma? frågade barnen då. Nä bara samma generalpucko, svarade vi.

#8 Ja tyvärr gör ju inte barn som man säger - utan som vi gör…
Ett generalpucko till pappa genererar lika många nya generalpuckon som dennes antal avkommor…
#9 Fast det finns människor som i vuxen ålder tar avstånd från sina puckade föräldrar och deras värderingar/åsikter och sätt att leva.
/Maria

#10 Ja! Tack och lov för det!!!