Utrymme för gäster.
Jag måste nog göra om boden till att hysa mina gäster eftersom jag nu har så litet hus. Nu har jag sängplats för två och kommer fler så blir det de stora uppblåsbara madrasserna, De är bra att kunna ta till men tar sådan stor plats. Sedan kan vi alltid låna sonens husvagn.
Hur har du det?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

För tillfället bor äldsta dottern hemma hos sin mamma så där har vi ett extrarum i källaren. Sedan är källaren ganska stor så det finns utrymme för extrabäddar. Dessutom är det egen toalett och dusch därnere vilket är trevligt för gästerna
. Stort hus har vi, men inga extra sovrum…
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Vi har ett gästrum med två sängar. Det går att ligga i soffan i vardagsrummet också men sedan är det stop
/Maria
Det finns så jättefina uppblåsbara dubbelmadrasser men de är svåra att ha när man har katter. Jag är inne på den tredje och nu lägger jag en tjock matta över.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Har inget speciellt gästrum, men många golv att ställa sängar och lägga madrasser på. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag bor ensam i mitt hus och har några extrarum.
I datarummet/syrummat kan två sova, i soffan i vardagsrummet finns plats för en och i gästrummet sover för närvarande två i bäddsoffan och en i spjälsängen.
Har även satt upp ett stort tält på gräsmattan som just nu fungerar som lekstuga 
Men så är det ju som ordspråket:
Finns det hjärterum så finns det stjärterum.
Jag har stora golv och det går att sova på madrasser där i värsta fall.
Jag annser att det löser sig… jag har ett rum över sedan sonen flyttade hemifrån, men dottern får även ibland lämna över sitt rum till gäster och sove på extra säng i vårt rum. Sedan finns det ju golvyta att lägga ut madrasser och extra sängar på.
Håller med Gunilla: finns det hjärterum så finns det stjärterum!
Jag har ju bara en 1,5:a på 43 kvm, men det finns ändå 2 extra sovplatser. Man får trolla lite. Jag har en tältsäng förutom den vanliga sängen, och så kan jag själv, om det kniper, sova i soffan. Är tillräckligt "kort" för att rymmas där.
Särbon sover ju här, för det mesta har vi gjort så att han får sängen medan jag sover i soffan (jag kan inte lägga en karl på 185 cm i soffan…), men senaste tiden har jag fått ligga i sängen under myggnätet eftersom jag blir så angripen av mygg, och så sover han på tältsängen. Han verkar klara av det bättre än jag, som bara får himla ont i ryggen av den. Kanske dags att skaffa en rejält tjock madrass…
Vi har ett extrarum som vi också använder som extra TV/musikrum. Där har vi idag en säng, men tänkte köpa någon billigare bäddsoffa att ställa där som då får fylla en dubbel funktion.
Sedan kan någon alltid sova i vanliga soffan och som Anders säger finns det golv att lägga madrasser på.
Hjärte rum Stjärterum…
En av sönerna, fick lekstugan.o det blev så fint.
Gäststuga, Där har vi två personer nu. Gäst rum tre. Sen har andra sonen en 120 säng som han får dela med en annan tonåring…
Maten blir lite tokig. men vi ställer på diskbänken så får var o en ta o sitta där det passar o det fungerar.. som nu när det regnar.
Vårt hus är ju bara på 44km i tre våningar..inte så stort.-nä.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Vi har också ett gästrum. Där finns en bäddsoffa och sedan har vi två så kallade tältsängar och ett par uppblåsbara diton.

Här har jag ett gästrum,kombinerat sy rum sambon byggde in symaskinen i garderoben så den är inte i vägen eller syns heller,Bara att dra ut när jag behöver den
Det finns gott om plats nu när det bara är en unge kvar hemma. Två gästrum och vardagsrum med plats för madrasser på golvet om det skulle behövas.
På torpet finns sängar i båda rummen och en gäststuga med plats för tre personer.
Bra med plats och det är jag glad för med fyra barn och kanske flera barnbarn nån gång i framtiden 

Soffan i vardagsrummet tar 2 pers. i övrigt finns inget. Men i ärlighetens nämn hatar jag att ha gäster som sover över. Jag kan bara inte sova då.. och då kan jag dessutom inte vanka runt som jag vanligtvis gör när jag inte kan sova…
Nattgäster är för mig en pina…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."