Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 541 ggr
Cristine
0

Har du en bra djurförsäkring?

Det blir ganska dyrt att försäkra 3 katter men det blir väl ändå dyrare om något händer.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Vi hade vanlig veterinärvårdsförsäkring på Agria. Det är ju två huskatter jag har.

Numera har vi allt på Folksam och det blev aningen billigare. Tror jag betalar dryga tusenlappen per år för båda.

Men som sagt, det är en billig försäkring om det händer något.

/Maria

Anders 50
0

Jag har aldrig haft någon katt försäkrad.

Hundar brukar jag ha försäkrade upp till 2-3 års ålder.

Försäkringar (hund) är inget billigt, för varghunden så kostar den 4015 kr/år.

Men händer det något allvarligt så är det ju bra att ha försäkring.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

Nej vi har ingen djurförsäkring alls. Jag skulle bli totalruinerad om jag skulle betala 500 kr per år per styck för mina 50 ormar, en katt och en hamster.

evrekaw
0

Jag har If och enbart hunden försäkrad. Katterna sparar jag på egen hand til och det har genom åren alltid visat sig att jag skulle ha förlorat rejält på om jag haft katterna försäkrade.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

AnnL
0

Jag har katten försäkrad i Agria och hunden i Folksam.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[MargaretaA]
0

Jag har mina hundar försäkrade. Självrisken är hög, men vi var ändå glada för att vi hade den när Zaboj höll på att tappa ögat. 11000 gick notan på. Vi fick stå för 4000 själva.

Maria
0

Jag tycker att det är så synd att katter värderas lägre än hundra t.ex när det gäller försäkringar.Obestämd

/Maria

[peter54]
0

#7 Jag tror att det kollererar till inköpspriset. Det finns ju inga "hittehundar" i Sverige. Alla raskatter är säkert försäkrade precis som hundar, men hittekatter/bondkatter har förstås lägre status.

Katter används ju inte heller som hundar och de utsätts därmed inte för samma risker som exempelvis en jakthund gör.

De saker som en vanlig huskatt normalt råkar ut för, som vår katt till exempel har fått ett jack i örat efter ett slagsmål med en förvildad katt här, det får man förstås stå för veterinärkostnaden för att åtgärda.

Maria
0

#8 Fast en katt kan väl råka lika illa ut som en hundFörvånad De jagar ju på egen hand så att säga.

Min gamle katt fick cancer i käken.

Visserligen finns det inga "hittehundar" i den utsträckningen men väl blandrashundarObestämd

/Maria

[peter54]
0

#9 Men ett djur som får cancer tar man väl bort? Jag känner till folk som håller på och opererar och vårdar i oändlighet, men då tänker man nog mest på sig själv och inte så mycket på djuret.

Maria
0

#10 Min katt tog jag bort men jag har vänner som har behandlat/opererat sina katter med god framgång, beroende på vilken cancerform det är förstås.

Jag är mycket för att "djur är djur" men jag har ändå ganska svårt att man skiljer t.ex katters värde från hundars.

/Maria

zabelle
0

Jag har både mina katter och hunden försäkrade i Agria. Alla djuren har bra försäkringar med en massa tillägg. Vi har ganska hög självrisk men det blir ganska dyrt ändå, ca 130:- / månad för varje katt och ungefär detsamma för hunden.

Hunden har epilepsi så där har vi tjänat in försäkringen och den ena katten har allergi och det har också blivit billigare tack vare försäkringen.

Zabelle   

AnnL
0

Min bondkatt blev biten illa av en annan katt för några år sedan. Det hade blivit en dyr historia om jag inte hade haft henne försäkrad. Hon blev helt återställd efter ett antal turer till veterinären.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

spikes
0

Våra är försäkrade i Folksam,Snoddens har jag aldrig behövt använda och ingen annan av mina hundar heller,Men Spike bliv ju illa biten i magen av en lös rottis,så då kom försäkringen väl till passFlört