Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 714 ggr
Maria
0

Media, grrr

Just nu var jag inne på Aftonbladet och jag vet att detta är en tidning av ringa värde men då är huvudrubriken att 15 ungdomar har avlidit i en musikfestival i Tyskland. Fruktansvärt tragisktGråter

Nästa nyhet är att Linda Rosing har gift sigFörvånadSkrikandes

Hur smaklöst som helst.

/Maria

[GunillaF]
0

Jag förstår inte riktigt vad du menar som är smaklöst?

Tidningarnas uppgift är ju att rapportera det som händer. Både trgiska och trevliga händelser.

Maria
0

Vem bryr sig om Linda Rosing?Obestämd

Det finns nyhetsvärde och nyhetsvärde tycker jag.

/Maria

[GunillaF]
0

#2 Jag är hur säker som helst på att det finns många som är intresserade av henne.

Jag tycker mig höra allt som oftast att det bara är olyckor och tråkigheter som media rapporterar om. Nu är det ju inte riktigt så…

Jag läser inte tidningar så ofta men de gånger jag gör det så är iaf jag glad att det finns att läsa om allt möjligt.Glad

Maria
0

Läser man mer "seriösa" medier som DN, SvD, Gp med flera så är nyheterma mer strukturerade efter "värde" om man nu får kalla det så…

Jag gillar också skvaller men när det blandas med livets verklighet på detta sätt så sätter jag i halsenObestämd

/Maria

[GunillaF]
0

#4 Jag tycker det finns skvaller i de flesta tidningar… Men jag låter bli att läsa det som inte intresserar mig.

Jag gillar inte skvaller…. men jag tycker nog att ett äktenskap som en känd person, ingår, tillhör livets verklighet. Det skrivs om många kändas äktenskap. Det är inte så länge sedan alla tidningar översvallades av Viktorias bröllop. Jag hoppade över att läsa om det, de gånger jag tog i en tidning, för jag är totalt likgiltig ang. hennes bröllop.

Det var ett reportage i en ganska stor dagstidning, för inte så länge sedan, om min dotters stundande bröllop. Naturligtvis "lusläste" jag och "några till" det. Det fanns säker de som inte tyckte att det heller hade något nyhetsvärde.

Om det nu finns någon charm i dagstidningar, så tycker jag nog att det är blandningen av utbudet i dem, som är det.

Maria
0

#5 Tur att vi är olika

Men jag ser en viss skillnad i Viktorias bröllop och Linda RosingsFlört

/Maria

[MargaretaA]
0

#0 Jag bojkottar både Aftonbadet och Expressen av samma orsak.

Deras "journalistik" är inte bättre än vilken skvallerblaska som helst Skrikandes

[GunillaF]
0

DN idag:

*15 döda på festival

* Putin sjöng med utväxlade spioner

* Susan Boyle satsar på julen. Kommer med nytt album till hösten

* Nakne kocken näckar inte.

Osv. osv….

#6 Jaa, det är tur.Glad

Maria
0

#8 Men nu har du blandat in "högermarginalen" ocksåFlört (förutom Putin)

Jag pratar om huvudnyheterna.

/Maria

[GunillaF]
0

#9 Det finns i tidningen… Jag visste inte att det var bara huvudnyheterna du meade.Skrattande

Maria
0

#10 Jo, men det är just det med braskande huvudnyheetr som är så osmakliga i Aftonbladet och Expressen för exempel.

Övriga tidningar har givetvis dessa nyheter med men på helt annan plats så att säga…

/Maria

Anders 50
0

Lätt åtgärdat:  Läs inte AB och Expressen!  Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

#12 Ja, jag får nog sluta med detTyst

/Maria

Bergspuman
0

Vem är Linda Rosing, en av de där blonda programledarbimbosarna…? Jag vet inte om hon sjunger eller dansar eller pratar eller visar bröna, men hur som haver är hon väl lika intressant som fru Kvackar-Anka.

Gäsp.

Anders 50
0

Men visst är det väl tur att kvällstidningarna finns…så vi får reda på att Anna Book har bantat 40 kg och pussas varje dag!

Det skriver dom minsann inte om i vår lokaltidning!!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

Om man har minsta kunskap i något ämne märker man direkt vilken totalt värdelös faktagranskning kvällstidningarna har. Ofta inte en siffra rätt.

När jag flyttade till Jämtland 1973 hittade jag en gammal Expressen på vinden från tidigt 60-tal och upptäckte vilken otrolig likhet med det som stod i dagens tidning då.

Sedan den dagen har jag aldrig köpt en kvällstidning.

evrekaw
0

Lite intressant men oviktigt vetande…. Om man vill gå in på Aftonbladets hemsida kan man lika gärna som att skriva Aftonbladet, istället skiva www.aftonhoran.se  och man kommer till Aftonbladets hemsida.Flört

Undrar varför…Oskyldig

"There is nothing more despicable than respect based on fear."