Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 732 ggr
Cristine
0

Favoritträd.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt favoritträd är rönnen för jag tycker den är så vacker med sina blad, blommor och bär. Efter kommer aspen som rasslar så ljuvligt i vinden.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

Mitt favoritträd är Ask. Askar planterades en gång runt huset och nu finns det bara 4 plus en hög stubbe kvar.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AnnL
0

Mitt favoritträd är ek. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Indiania
0

Mitt favoritträd är tall! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Sisa]
0

Mitt favoritträd är också rönn! Plockar alltid några kvistar och tar in då dom är som finast.

Äppelträden är också vackra, då dom blommar!  Kyss

[peter54]
0

Om jag får välja bland alla trädslag jag känner till så blir det utan minsta tvekan mammutträdet.

Det är världens största enskilda organism och det största nu levande mammutträdet "General Sherman" har en volym på 1500 kubikmeter.

Om jag ska välja bland svenska trädslag får det nog bli ek, men ask och bok kommer inte långt efter.

Jag kan berätta en rätt lustig historia om mitt förhållande till rönn. Vi hade en stor flerstammad rönn på gårdsplanen när vi bodde i Jämtland. När den delvis började dö av, beslöt vi att ta bort den.

Jag sågade ner alltihop till ved och jag tyckte att det luktade sååå gott om veden. Jag stod med en nykapad bit och bara drog in doften andetag efter andetag.

Plötsligt bara damp jag i backen helt groggy. Sedan dess klarar jag inte att såga rönn, jag blir illamående av lukten.

Glad

Cristine
0

Åh ho ha ha ha, jag visste inte att man kunde bli groggy av att lukta på rönn.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Efter att jag jobbat i skogen som skogsröjare blir det TALL för den goda doften. LIND för att den har mjukast trä, lättast att skära igenom. Ett tredje trädslag vill jag lägga till för att det är vackert, BLODLÖNN (vi har en i Stadsparken här).

Maria
0

För mig kommer det alltid att vara Hägg. Kanske är det en buske, vad vet jag, men jag känner till "Häggar" som blivit stora som trädGlad

/Maria

penke
0

ett personligt val:
alla mina Lindor
"runt" mitt hem

..egentligen är alla favo-träd val personliga
just olika träd
har sin…*personlighet* …Tungan uteGlad

penke

chik
0

Har inget favorit trädGråter

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

Säger som Chik. Har egentligen inget favoritträd men granarna och tallarna ute vid kusten är inte så dumma!Glad

Pialinn
0

Mina favoriter är hängbjörk och tårpil.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!