Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 516 ggr
[Sisa]
0

Matställen!

Sommartid äter vi gärna ute på krogar och restauranger, men det är svårt att hitta ett matställe med vanlig, svensk husmanskost!

Pizzerior och hamburger-restauranger finns massor…

Hur är det hos Er ? Ska vi kalla pizza, hamburgare och kebab för husmanskost numera ?

evrekaw
0

Ha, ha…Skrattande Fast skämt å sido… jaa, kanske… Denna mat börjar ju bli så vanlig och alldaglig att det nog börjar luta åt det hållet!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[Sisa]
0

Våra barn och ungdomar får ju växa upp med denna mat…något som börjar synas…Gråter

Anders 50
0

Jag håller inte med om att det är svårt att hitta matställen med svensk husmanskost.

Jag tycker det finns att få på de flesta matställena.

Men visst, det är lika lätt att hitta pizzerior och hamburger-restauranger, fast de tjänar inga pengar på mig…Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Här i Göteborg så går det att äta god husmanskost på flertalet ställen. Det har blivit lite "inne" med denna typ av mat tror jagGlad

/Maria

penke
0

"Dagens lunch" heter väl husmanskosten.. ?

och det är väl mer på de riktigt flotta krogarna
de kan servera pyttipanna på kvällen,
för de flesta vill väl ha något "fint" om/när de går ut..
eller "svårt",så det är väl ganska få rätter som beställs då..
kanske fisk,kanske lamm, mest entrecote ?

pizza,kebab..jag tycker svensk pizza är bättre än italiensk.. *skratt*
vi är väldigt bra i sverige,att ta till oss nya,främande impulser
och göra om den i en egen version ..
men,pizza,burgare o kebab ..räknar jag mer som .."tilltugg"
än riktig husmanskost,den ..står man sig på!

penke

[Sisa]
0

# 3  # 4

Kanske olika, beroende på vart man bor…Obestämd

Maria
0

Mannerström kallar det så vacker i sin bok för "Husmanskonst"Glad

/Maria

Cristine
0

I Sundsvall tror jag 8 av 50 är Svenska. Resten kommer från olika länder, om man inte räknar de som är på kusten då som är fiskrestauranger.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

#0 Nej det tycker jag inte. Här hos oss finns en liten restaurang som serverar både husmanskost och kebab, pizza och hamburgare.

Kebab kan jag tycka är gott, men jag vågar sällan äta det eftersom man aldrig vet hur länge den där köttrullen har hängt uppvärmd.

Pizza äter jag aldrig. Jag provade ett par gånger på 70-talet när pizza var nytt här, men jag kunde inte få i mig ens en kvarts pizza.

Nu klarar jag knappt av lukten av pizza ens. Ungarna gillar de där små Billys, min fru köper ibland hem från pizzerian, men då äter jag något annat som jag gillar, pölsa eller isterband med stuvad Potatis, mums

När jag någon gång äter hamburgare är det bara för att det inte finns något annat, men oftast klarar jag inte att äta mer än halva.

Jag äter mest husmanskost, det jag växte upp med är det jag tycker om nu också.

Glad

[Sisa]
0

Jag är som Bergspuman…strejkar gärna från matlagning varma sommardagar. Den jag bor ihop med, är usel på matlagning!  Men nu är jag trött på pizza, kebab och hamburgare…får väl prova nåt asiatiskt istället!! Tungan ute

AnnL
0

Här finns det många utbud om vi vill gå ut och äta. Och det är gott. Tungan ute

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.