Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 1112 ggr
[MargaretaA]
0

Vad är bra?

Efter att ha läst en del om tråkigheter med vår fysik och hur inte perfekta vi är, så vill jag nu se lite exempel på vart och hur vi är nöjda mer oss själva och tycker att vi är snygga.

Vad har vi som vi vi trivs med och tycker är okej?

själv är jag helt överens med mina spiror (ben) och min lilla rumpa som inte gör så mycket väsen av sig  Tungan ute

[GunillaF]
0

Jag är nöjd! Inte någon större mening att klaga.

Om jag träffar på en människa som klagar på t.ex sina ben… Jaa, vad tittar jag på då? Joo, benen så klart. Och det är ju benen som den människan inte är nöjd med, men i och med att hon/han nämner dem så tittar jag ju på dem.Tyst

Så är jag tyst och inte klagar så kanske mina medmänniskor själva upptäcker något med mig som är till belåtenhetTungan ute

Om jag ska skriva om något speciellt som jag är nöjd med så blir det ögonen och brösten.Flört

[peter54]
0

Jag tänker inte mycket på det. Jag har inga stora problem med min fysik, bara med min medicinska verklighet. Min lekamen är snart 56 år gammal och jag är trots min medicinska verklighet inte mycket fysiskt efter friska jämnåriga.

Jag vet ju att jämfört med andra i min medicinska situation är jag ett rent unikum fysiskt sett. De flesta andra dialytiker lever inte 20 år i dialys. Om de inte hinner bli transplanterade inom 6-8 år, så dör de flesta innan de levt ens hälften av den tid jag fått dialysbehandling.

Det är något jag är stolt över, även om jag inte brukar säga det till någon annan än till min fru.

Jag vet också att det är jag själv som lagt grunden för att jag fortfarande lever, främst genom att jag gjort kloka val och ställt krav. Även det är jag stolt över.

Glad

Cristine
0

Mina ögon då och bysten pecis som Gunilla, efter sex barn är den rätt så fast. Ögonen var mörkbruna men har börjat gå över till gröna vilket jag alltid gillat så där är jag nöjd.

När jag höll till på häxsajten ett tag så sade de att häxor är benägna att ha gröna ögon så jag är väl en gammal häxa då?Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
0

Det förstår jag Peter och vore jag i dina kläder skulle jag verkligen vara stolt. Du är en intelligent man som gjort kloka val!

[MargaretaA]
0

asså! krävs detinte mer att räknas som häxa så är jag nog oxå det. Har alltid haft gröna ögon.

Cristine
0

Ha ha ..välkommen till klubben.Skrattande

[GunillaF]
0

Mina är så blå, så blå.

Ändå har jag blivit kallad häxa många gångerTungan uteFlört

Cristine
0

Kanske finns det blåögda också?FörvånadTungan ute

[GunillaF]
0

#8 (de gånger jag hört att jag är häxa så har det mer varit som ett skällsord) Cool

Cristine
0

Det är ju vanligast att man får veta det den vägen, det är tur att det finns folk som kan upplysa en.Flört

Bergspuman
0

Jodå finns saker jag verkligen gillar med min kropp. För det första att jag har så fin hy. Den är slätare än hos många kvinnor som är både 10 och 15 år yngre, finporig och skimrande. Och brösten, men nu får man tänka på att jag aldrig satt några barn till världen. 

Och de nyfärgade ögonbrynen så klart hihi Glad. Och mina ögon som inte är gröna, inte är bruna, men inte heller är blå. De är mörkblå med lite grönspräckligt insprängt samt en brun ring runt pupillen.

Hm nu blev det lite skrytigt men vad 17 Glad.

[Mastre]
0

Jag brukar faktiskt göra sådana listor för att träna på att uppskatta mig själv. Min midja, min hals och mina axlar gillar jag. Har också väldigt mjuk hy och fina naglar. Och självlockigt hår.

Sådant här har fått mig att inse hur mycket ens självbild faktiskt hänger på vad man fokuserar på. Om jag ärligt skriver ner varje positiv detalj om mitt utseende låter jag som en fotomodell. Men om jag istället skriver ner allt negativt skulle jag likna Quasimodo!

Värt att tänka på.

Cristine
0

På tal om len hy så strök folk händerna över mina armar förundrade över att den var så fin, i länderna där jag var. De har grövre hud och håret känns nästan som hästman på en del.

Anders 50
0

Jag får väl säga att jag är rätt så nöjd med min kropp. (77 kg)

Fast lite mindre "gravid" skulle inte skada!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Ölen Anders Ölen….Skrattande

Anders 50
0

Kan jag inte tänka mig….Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Jag är nog ganska nöjd med "hela mig" Allting sitter på rätt ställe och fungerar ungefär som det är tänktFlört

När jag var yngre ogillade jag min stora näsa men numera är jag ganska bekväm med den.

Jag får ofta beröm för att jag har så vita tänderGlad

/Maria

penke
0

…det är inte lätt att va´ödmjuk .. :- )

njaoo,jag är fortfarande ..fåfäng
(äsch,vilket dumt utryck egentligen,Jante ..som för att skämas
för jag månar o är nöjd med min kropp)
Jag var mer..eller eg. annorlunda som yngre,då såg jag lättare bris..
det nästan perfekta :- )
Numera är jag nöjd ,på det hela taget
Det är ju Jag !

oki,lite humörstyrt är det (fortfarande)
några mor´nar tänder jag inte lampan när jag ska borsta tänderna
andra dagar blir tänderna väldigt rena *skratt* (spegeln ovanför handfatet)
 (läs inte för bokstavligt) Skrattande

penke
(försöker vara charmig,istället) Tungan ute

evrekaw
0

Jag har världens bästa hår. Tjockt och tål hur mycket färgning och slingblekning som helst.

Trots åderbråcken så har jag snygga välformade ben. Är rätt nöjd med mina ögonbryn också. Alla tror att jag petimetrigt plockar den, men de ser faktiskt ut så utan att jag behöver göra något åt dem.

Det enda på min kropp som jag aldrig gillat men lärt mig förlika mig med är mina stora fötter… storlek 41 var ju inte min dröm, dessutom slutar många damskskor vid 40…Obestämd

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Bergspuman
0

#19 Å, är du också en storfoting. Jag har 42, du. Håller med - det är inte kul. Vissa skoaffärer kan man bara glömma. Man får handla på de etablerade kedjorna. Och betala vad det kostar när man hittar något som passar! Köpa skor är vånda för mig. Mycket värre än att handla vanliga kläder.

AnnL
0

Är nöjd med min kropp. Är fortfarande smal och allt sitter där det ska.Flört

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

evrekaw
0

#21 Jag med - kroppen som helhet vill säga. Men mina, efter tre barn, urammade bröst däremot… De är en annan historia…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

spikes
0

Jag är klart nöjd med min kropp med tanke på det jag gått igenom så är det många som förundras över hur bra fysik jag harFlört

[peter54]
0

Jag har ju fördelen av att själv kunna välja fot/skostorlek och jag har trimmat ner den från 44 till 41. Mindre snubbelrisk helt enkelt.

FlörtSkrattande

[Pirkkolino]
0

Jag är helt nöjd med mig själv om jag bara hittar byxor/kjol vilka inte faller ner. Ibland är även nr. 34 för stora på mig. Men det finns alltid någonstans, det gäller bara orka att leta. Glad

spikes
0

24,Det problemet har jag aldrig haft med mina 36 i sko storlekSkrattande

zabelle
0

Jag är nöjd med alla mina 157cm. Har fortfarande bättre kondis än de flesta 25 åringar och har inga "krämpor" utan är pigg och frisk.

Zabelle   

[Pirkkolino]
0

#27 Zabelle. Glad Jag är också 157 cm lång/kort och väger ca 48 kg och alltid varit nöjd med mig själv. Som jag skrev tidigare, ibland har jag svårt att hitta byxor som inte är för stora. Men den är min enda problem med mig och kläder.

zabelle
0

#28 Håller med dig! Kläder och skor är väl det enda problemet. Sen håller man ju formen eftersom man måste klättra upp och ner på stolar hela tiden för att nå upp i skåpen hemma Flört

Zabelle