Sommaraktiviteter!
Trädgårdsarbete, målning, snickrar utomhus mm
Aktiviteter överhuvudtaget är inte min grej
Det är väl trädgården då…
/Maria
Jag brukar aktivera mig mer under sommaren än under vintern.
Jag älskar att bada och simma så det gör jag när tillfälle finns. Om någon vill spela badminton eller liknande så ställer jag gärna upp en stund.
Gräsklippningen måste jag lejja bort nu för tiden pg.a. astma o allergi. Annars så tycker jag att det kan vara rätt så kul att gå runt med klipparen.
Jag tycker mycket om att gå i bär och svampskog också.
Javisst massor av sommaraktiviteter. När vi är hemma allihop är det mycket spel och lekar som kubb, krocket, ringkastning, pilkastning, luftgevärsskytte, boule, cykelturer osv.
Odling sker i begränsad skala, mest för att det är kul och för att barnen ska få prova på och se sina frön gro och växa till något ätbart.
Min fru klipper gräsmattan trots att hon är gräsallergiker, men hon är också doktor och kan medicinera sig i förebyggande syfte.
Jag kan inte klippa gräset utan eländiga smärtor i knä- och höftleder. En direkt konsekvens att inte ha några vadmuskler att trycka på med.
Jag gillar att fiska, men det blir inte så ofta. Jag har en kompis som har en liten båt som vi ibland åker ut på Söderdalälven och fiskar i. Någon gång åker vi ner till ån i Ubblixbo mellan Månkarbo och Östervåla. Där finns en brygga och en sluss som är bra att meta från.
Fru och barn åker ofta och badar. Vår dotter har fått någon sorts åldersnoja med smådjur i vattnet, så hon vägrar att bada i skogssjön vi har inte alltför långt hemifrån. Det blir mest utomhuspooler som de i Fjärdhundra utanför Enköping eller i Söderfors.
Aktiviteter blir väl mest cykelturer. Avskyr trädgårdsarbete.
Men kul när man får spela krocket eller bada och simma i en lagom varm sjö!