Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 1414 ggr
Cristine
0

Takfläktar

Många har införskaffat takfläkt för värmens skull. Det trodde man väl aldrig att vi skulle behöva sådana mojänger.Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Vi bodde i en liten tvåa för många årsedan med enbart västerläge så där var varm om kvällarna.

Då skaffade vi en takfläkt (även om det är bland det fulaste jag vet)

På sommaren skulle bladen gå åt ett håll för att sedan på vintern trycka på en knapp och vända hållet den roterade. Värmen upp respektive ned eller något sådant.

Sagt och gjort jag tryckte på knappen och drog i gång fläkten men hade givetvis inte torkat av dessa dammiga blad.

Det blev alldeles grått i hela rummetSkäms

/Maria

Cristine
0

Ha ha ha..det var en bra början! Skrattande

Jag tycker inte heller om dem…. i vissa länder ser man dem överallt.

evrekaw
0

Vi hade en uppe på övervåningen där det blir hetast. Den valde dock att lägga av detta år. Borde köpt en ny - men man vill bara inte sätta sig i den stekheta bilen och köra in till stan - pust.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[Sisa]
0

Hade också en takfläkt förr, men har monterat ner denna fula grej som såg ut som en helikopter…nu håller jag mej till bordsfläktar! Bara att plocka fram, då dom behövs…och sen ställa undan till nästa gång!!! Glad

[Asta]
0

#3 - och vi som GÄRNA sätter oss i bilen. Där finns AC. Vi funderar på om vi inte behöver köra någonstans.

Cristine
0

Jag har en värmepump som blåser ut kalluft på sommaren men jag har aldrig behövt använda den.

Anders 50
0

Brorsan hade en takfläkt i köket förr, den användes aldrig, men till jul så kom den till användning.

Alla girlanger som hängdes upp i taket hade fläkten som gemensam samlingspunkt.

De hade två pojkar, och jag kommer inte ihåg vem det var (inte jag Oskyldig) som frågade den äldsta sonen vad han trodde skulle hända om man satte igång fläkten…

Frågan hann inte sägas klart förrän han slog på fläkten!!!! Förvånad

Och ni kan tro att det blev rent från girlanger i taket…alla satt insnodda i fläkten!   Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AnnL
0

Har en takfläkt på ovanvåningen där det är olidligt  att vara i denna värmen. Den svalkar inte speciellt mycket men den kör runt luften så det känns lite bättre.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Asta]
0

Har varit och köpt en golvfläkt till mamma idag. Hennes lilla hus blir så fruktansvärt varmt.

Maria
0

Vi har också en golvfläkt som man kan flytta runt efter behov.

/Maria

[Sisa]
0

Man kan också ställa fläkten ute på kvällen!  Hjälper lite mot myggen!  Skrattande

Bergspuman
0

Takfläkt. Då tänker jag på den där filmen Indiana Jones och de fördömdas tempel, en scen i filmen där en indier överfaller Harrison Ford och hur han lyckas bli av med karlen, vars tunika fångas upp av takfläktens vingar, så att den stackars mannen stryps, ungefär som Isadora Duncan!

[peter54]
0

Vi har en fembladig takfläkt i sovrummet. Den har tre hastigheter och nu går det på max. I barnens rum har vi den största modellen av bordsfläktar, Ø 35 cm

Maria
0

#13 Glöm bara inte att torka av bladen när ni vänder riktningFlört

/Maria

[peter54]
0

#14 Haha, nä det ska vi inte glömma. Hittills har vi faktiskt bara kört den medsols.

Glad