Zzzz...sommarsömn!
Det är inget ovanligt, att vi ligger och vrider och vänder på oss utan att kunna sova nu på sommaren! Det är varmt, svettigt och de egentligen så underbara, ljusa sommarnätterna, gör att vi har svårt att sova…
Sover Du bra, trots ljuset och värmen ?
Ljuset gör mej ingenting och värmen kan jag ta, det är värre med gästerna som smiter in och bits.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Jag har svårt för ljuset. Kan bli hemskt manisk om sommaren. Tur jag är i Tyskland där det är mörkt om nätterna.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Jag har vidtagit åtgärder som svarta persienner i hela lägenheten, en svart ögonmask (en sådan man har på flyg), myggnät och sova med öppen balkongdörr. Dessutom har jag insomningstabletter om det skulle knipa!
F n inga problem att sova.
Brukar ta till ytterligare några knep, om det är väldigt varmt, som nu. Det är att linda in mig i en våt och kall handduk någon timme innan jag ska sova, eller sitta i ett svalt bad tills jag börjar frysa.
Har en ögonbindel på natten. sover bättre då. Vi ligger ute men även där är varmt. Sen har jag tv rummet på ovanvåningen och där är som en kamin.
# 3 Bra tipps det ska jag testa innan jag lägger mig. För när jag har varit på ovanvåningen hela kvällen är jag så svettig och varm när jag ska lägga mig så inte blir jag nerkyld i sängen precis. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Har rullgardin och fläkt och möjlighet att öppna en altandörr ut till trädgården från sovrummet så värmen och ljuset är inga problem utan problemet heter Moritz, 8 år och huskatt.
/Maria
Värmen är problemet nuförtiden, men jag sover ryckigt under alla årstider.
Sedan vaknar man lätt när den här lille gossen vänder på sig och drämmer benen i köksbänken eller nån vägg eller dörr, han har svårt att ligga i normala ställningar.
Men det är såna smällar man får ta när man har en "häst" inomhus! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Vilken fin kille, jisses !
Jag har en labbe och golden och 3 katter i enkelsäng men
det här är nog ett snäpp trångare (trängre,mera trångt…?)
Det värsta är när de hoppar upp och ner så att hela sängen
vibrerar, labben är ju stor så det skakar till rejält.
Och varje natt tänker jag att jag sätta för något på sidan och
bädda ordentligt på golvet bredvid. Blir det av ? Icke.
Vi har mörkläggningsgardiner i sovrummet så ljuset är ingen fara. Men värmen kan ställa till det vissa nätter.
#6 Är den någon varghund? Han verkar gigantiskt
/Maria
Värmen är det allra jobbigaste, då man ska sova…trots öppet fönster, fläkt och att bara ligga under ett svalt lakan, är det så himla varmt…
#9 Helt rätt! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Sömnen blir det si och så med i värmen, har suttit på balkongen nu men det svalkar inte mycket heller,
Så fin din lilla "häst" är Anders