Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 602 ggr
[Sisa]
0

Sommarkatten.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns ett djur som dör långsamt och plågsamt, uthungrad och sjuk…och som allmänt i folkmun kallas sommarkatten.

Vad ska vi kalla dom sk människor, som sviker och överger sina missar ?

Varför behandlar man ett försvarslöst djur så illa ? Varför har våra katter ingen status, inget pris, inget värde…

Skulle Du kunna ta hand om en sommarkatt ?

AnnL
0

Har tagit hand om en sommarkatt för många år sedan.

Var ute o promenera när jag hörde den lilla kattungen jama någonstans. Kalla på den och den kom om ett skutt o klättra upp längs byxbenet. Mager o eländig. Hon fick naturligtvis följa med mig hem o där fick hon stanna resten av sitt liv. Passade bra för jag hade ingen annan katt just då. Glad

Förstår heller inte hur vuxna kan vara så ansvarslösa att dom skaffar en katt till sina barn under sommaren när dom vet att dom inte kan ta hand om den sen. Det är ett levande väsen i talar om och inte någon slit o släng leksak. Skrikandes

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Maria
0

Jag har också tagit hand om en sommarkatt.

Det var tydligen en del katter som skulle avlivas vid en flytt men denne lille kom undan veterinären på sommaren och dök upp totalt utmärglad hos oss i november.Gråter

/Maria

Cristine
0

Jag har tagit hand om många sommarkatter, en del som slängts ut från bilar.Rynkar på näsan

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

Givetvis, här finns plats för en katt till!

Sedan några år tillbaks så finns här en "vinterkatt" och troligtvis så var det en "julklappskatt" som inte dög att ta med hem till stan efter julfirande på landet.

Den fanns i skogen där vi jobbade när vi började efter jul och nyårsuppehållet. Den höll till under timmervältorna.

Men då det var mycket snö och kallt, 15-20 grader, så insåg jag att jag måste försöka fånga katten och hjälpa den på något sätt.

Med hjälp av mat så lyckades jag fånga den en kväll och den var så mager så att det kändes som att det inte fanns någon kropp innanför pälsen.

Men efter att bara ätit och sovit i 3-4 dygn så piggnade hon till ordentligt och hon var helt rumsren.

Hon är den keligaste katt vi haft någon gång och vi skaffade en make till henne så vi kunde få en kattunge efter henne, och det resulterade i Hasse som ni sett bild på.

Nu är alla kastrerade.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

Så skönt att veta att det finns människor som ställer upp för sommarkatter…önskar jag kunde hjälpa dom alla!!! Gråter

[peter54]
0

Alla våra katter har varit hittekatter, även den vi har nu.