Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 505 ggr
Cristine
0

Tunga mediciner.

En del mediciner är så starka att de verkar som sömntabletter, så många sover bort hela dagen.

Jag tar sifrol för myrkryp och får jag det under dagen så är jag tvungen att sova bort ett par timmar och det retar mej.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Free-spirit-minded
0

Tråkigt att vara tvungen att ta medicin. Medicin ger i de flesta fall en massa biverkningar men man får väl hoppas att det läggs ner mer forskning på den biten och att de blir bättre i framtiden.

Maria
0

Min man åt Sifrol en lång peroiod när han var med i en läkemedelsstudie. Visserligen hjälpte det men han slutade på grund av biverkningar.

Numera tar han Madopark men bara vid behov och tycker det hjälper bra.

/Maria

Cristine
0

Har din man myrkryp?

Det är ju egentligen en medicin för Parkinsson.

Maria
0

Yes. "Restless legs" som det kallas.

Han var med när de gjorde en test med just denna Parkinsonmedicin.

Som med mycket annat så upptäcks vissa saker av slumpen. Parkinsonpatienter med myrkrypningar blev så mycket bättre i benen med sin medicinGlad

/Maria

[Asta]
0

En gång fick jag en inflammation i tandköttet längst bak ovanför en visdomstand. Det gjorde jädrigt ont. Jag skulle hålla i ett viktigt möte och sprang och letade värktabletter. En av damerna gav mig en och sa här är en bra. Jag hade bråttom, ont och käkade upp tabletten.

Strax innan mötet började jag känna mig hög. Jag tyckte jag flöt ovanför stolen. Jag var tvungen att säga till min protokollförare att säga till mig om jag verkade konstig.

Jag tog mig igenom mötet OK och gick sedan till den här damen. Det visade sig att hon hade haft värk i flera år och fått starkare och starkare tabletter (som väl för henne var som Alvedon) och det var en sådan tablett hon gett mig.

Så det var tung medicin det!

[Sisa]
0

# 0

Kan du inte ta den till natten, eller tar du flera gånger per dag ?

Maria
0

#5 Jag morrar när jag hör hur andra människor ger bort av sin receptbelagda medicinSkrikandes

/Maria

[Asta]
0

#7 - nej - det är inte så bra det. Jag borde väl ha frågat själv också, men jag hade bråttom och tänkte inte så mycket på det.

mongu
0

# 7 Samma här. Det som fungerar för mig passar kanske inte alls dig och tvärtom.

Dessutom så står det inget i nån journal om den som får medicinen skulle bli så dålig av den och behöva komma in till sjukhus och kanske inte kan tala om vad hon/han tagit för nåt.  Vilket kan äventyra livet i värsta hand.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Cristine
0

Ja visst , det kan vara farligt att ge av sin medicin till någon annan. Min sifrol är på 0,7 så gav jag det till någon annan så skulle den personen tvärsomna, och tänk om h*n körde bil just då!