Svordomar
Jag tror vi har pratat om detta förut men jag frågar igen?
Svär ni?
/Maria
Ja, för fan!
Fast jag väljer tillfällena. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ja jag brukar krydda mitt språk med en del svordommar 
Ibland kan jag inte låta bli 
Nu på semestern (när jag umgås med min man extra mycket) märker jag att jag svär som en borstbindare
Man blir som man umgås.
Jag undrar om borstbindare faktiskt svor så mycket som det sägs
/Maria
Det gjorde de nog, det är nog inte lätt att binda borstar när stråna vill åt olika håll. Nej fy f..n!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#5 Haha
du har nog rätt…
/Maria
Uttrycket "som en borstbindare" sägs komma från Tyskland, där bürsten betyder både borsta och supa/dricka.
Borstbindarna stod långt ner på statusstegen och var tacksamma att driva med. Då uppkom uttrycket "wie ein bürstenbinder saufen".
Man kan röka, svära, supa som en sådan…allt får de stå ut med..
#7 Aha, tack. Roligt att veta
/Maria
Kanske tycker ni det låter dumt, men jag tycker man förstör vårt vackra språk med svordomar…
Kan vara okey, om man har en anledning att säga jäklar, men många svär i onödan anser jag. Tillrättavisar alltid människor som svär…och undrar alltid varför dom svär…
Jag svär när jag slår mej eller ramlar, tappar saker så de går sönder osv.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jodå jag svär. Men gillar inte att svära FÖR mycket, tycker det förfular språket. Å andra sidan gillar jag inte att prata för vårdat heller. Medger att jag svär särskilt mycket över trilskande skrivare, kopiatorer och telefoner på jobbet.
Jag får säga som Bumbleboo - jag svär som en borstbindare.
Svär också en del.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Usch ja.. bara att erkänna, jag svär alldeles för mycket. 
Zabelle
Hm…jaa, det liksom bara halkar ur svordommar och annat fult….
Men inte när det är småbarn i närheten.
#15 Precis…de lär sig fort nog ändå….
Ja jag försöker att skärpa mig, och tycker att det låter illa. Helst när vartannat ord är svärord….fast om man slår i tån eller något då liksom försvinner värken om man får slänga ur sig en svordom på saken man slog i..hi..hi
Kan komma en och annan om man är trött och svettig och allt j-klas.
Det händer emellanåt, men vi försöker att inte svära för att inte "smutsa ner" barnens språkbruk. Min fru har nog svårare att låta bli svordomarna än vad jag har.
Sedan bor vi ju i ett av Sveriges religiösa hörn och man får vårda sitt språk när man talar med folk härikring.