Favorit!
Har fått för mej att alla har en möbel i sitt hus, som är en favoritmöbel framför alla andra…en möbel vi inte kan göra oss av med, en möbel vi kanske förknippar med vissa minnen!
Vilken möbel i Ditt hus gillar Du allra mest ?
Mormors gamla kökssoffa.
Den har haft ett antal placeringar under åren för att den egentligen inte fått plats. Numera så pryder den sin plats i kök/allrummet igen
/Maria

Svårt val där… Älskar min läsfotölj med fotpallen till…
Men kökssoffan efter min mans farmor som jag lutat av, klätt i sammet och matchande kuddar ligger mig lika varmt om hjärtat.
Fast… Gjutjärnsbadkaret jag renoverat med guldfötter är inte heller fy skam…
Nä - jag kan inte välja…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Kökssoffan som min morfar gjort är bäst.
Min pianostol! Med svängda ben, och täckt med en fårskinnsfäll.
Min TV-fåtölj! En Restless, 25 år gammal… ful och eländig, men armstöden är omklädda och en filt som överdrag!
Den ska jag ha kvar tills den rasar ihop fullständigt!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Har faktiskt inte någon sådan möbel. Däremot är det absolut nödvändigt att jag har en soffa för jag älskar att sitta uppkrupen i soffhörnet. Men det är inte så noga vilken soffa det är.
Har ingen möbel som jag inte kan leva utan. Alltså ingen favorit.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Det var en knivig fråga.För jag har grejer som jag bara inte kan göra mig av med…
gammaltrampsymaskin kista tavlot…
Kan inte välja…Men jag är väl en Ekkore..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Har ärvt en gammal sekretär efter min mamma, den gör jag mej aldrig av med…
Jag har en stor gammal byrå med tre lådor som har varit i min "ägo" sedan jag var liten. Urspungligen hade den tre speglar - en stor på mitten och två mindre som man kunde vinkla. Den stora spegeln gick sönder, men de andra finns kvar och hänger på väggen.
Den stod i mitt första egna rum och den hade jag mina kläder i. Den duger fortfarande. Den är inte särskilt "fin" men den har följt mig genom hela livet - det ska den få fortsätta med 
Ja Sisa, det är nog mina gungungstolar ute som är så sköna och väldigt populära igen. Fast jag njuter ju bara av dom på sommaren..kanske får börja ta in dom.
Kram