Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 455 ggr
evrekaw
0

Segerns ljuva sötma?

I går kväll gav jag mig ut på en milslång cykeltur med min man. Fick för mig att jag skulle visa honom alla mina barn/ungdomsställen här på vår Ö.

Så kom vi då till den där vedervärdiga långa, ringlande, branta och ökända uppförsbacken…

Vet inte vad som flög i mig… Jag bara skulle cykla uppför hela! Inte leda cyklen sista biten upp… Lycklig som en tok var jag när jag faktiskt klarade det…

Känner mig fortfarande euforisk över min bedrift, om än vänstra knät värker som om den lede flyttat in…

Hur är det med din tjurskalle?

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[Sisa]
0

Härligt evrekaw…det gäller att utmana sej själv ibland, det mår man så bra av. Särskilt om man som du lyckas! Och även om det blev på bekostnad av ett ont knä.   Bra gjort!!! Glad

Anders 50
0

#0  Jag tror jag vet vad som flög i dig..Glad..kunde få sådana "ryck" själv förr då pumpen orkade.

Numera så har jag som motto: "det är aldrig för sent att ge upp!"  Flört

Fortsätt du med att vara tjurskallig…jag försöker vara!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Jag skulle nog aldrig ens komma på tankenOskyldig

men jag kan förstå din känsla av seger…

/Maria

evrekaw
0

#2 Skrattande

Min skidtränare brukade vråla åt mig att: -Du är inte slut förrän du spyyyyr!!!Skrikandes

Tror jag hörde honom ropa där i backen faktiskt..Oskyldig

Anders 50
0

Skrattande

[peter54]
0

Jag skulle ta bilen till verkstad i grannsamhället. Dit är det 7 km. Jag fäste min cykel, en 21-växlad mountainbike, på bilens cykelhållare och drog iväg.

När jag skulle cykla hemåt upptäckte jag rätt precis före den värsta uppförsbacken att jag glömt bort vilket reglage som gick till de främre respektive de bakre dreven, så jag cyklade upp på den växel jag hade i.

Min fru blev förskräckt, jag hade kända kranskärlsförträngningar redan då, men jag tyckte att det hade gått rätt bra jag. Visst var det jobbigt, men jag kände inte av hjärtat alls, bara syran i låren.

Glad

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

evrekaw..ja.Ja.vad du är bra…

jag är ju den late typen som inte bryr mig..-Någon skall ju komma sist.O nu råkar det vara jag…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

#7 Haha, skönt att inte vara ensamFlört

/Maria

Cristine
0

Jag förstår dej till fullo Evrekaw för jag är precis likadan och segeryran den sitter där lääääääänge!Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Tävlingsmänniska - ja!

Men en liten liten latmask finns det också hihi Glad

evrekaw
0

#9 Jo nog sitter segeryran i alltid… Kärringknät som maler också… Men det förstnämnda väger tyngst!Tungan ute

#10 Är vi inte alla selektiva tävlingsmänniskor/latmaskar?Flört

Anders 50
0

Det viktigaste är inte att vinna…..

….utan att vinna stort!  Flört