Trevlig Semester!
Min semester varar hela året och jag har inga problem alls med att spendera den.
Nu blir det väl mest att åka ner till havet på dagarna.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag går inte på semester förrän den 19 juli. Eventuellt ska en kompis och jag bila lite i England då. Sedan blir det husrprojekt. Vi tar en vecka till lite senare då vi ska åka någonstans. Har bara inte bestämt vart ännu.
I dag är min första semesterdag! 
Jag börjar den med att baka till min dotters brällop.
Nästa vecka åker jag till henne i Dalarna för att hjälpa till samt bevittna den högtidliga vigseln nästa Lördag. Resten av semestern blir jag antagligen hemomkring. Får hem gäster några dagar och sista semesterdagen ska jag på mitt minsta barnbarns dop.
Jag hoppas även på att min rygg blir så pass bra att jag kan ut och rida lite. Ser fram mot härliga timmar i skog och mark på hästryggen.
Jag jobbar sedan fyra dagar innan jag ska iväg i två veckor till Schweiz för att vara "nanny" till ett annat barnbarn medans hans föräldrar spelar på konserter där.
Så det blir rätt så fullt upp med trevliga aktiviteter hela tiden.
# 3
Låter som att du kommer att få en härlig och innehållsrik semester, Gunilla.
Krya på Dej och njut av din semester! 
Jag har semester vecka 32-35, alltså ganska sent.
Har inte spikat helt vad jag ska göra, men ska inleda v 32 med ett naprapatbesök. Sedan blir det nog att åka iväg. Vi har pratat om att åka ner till Malmö och Skåne några dagar, sedan fortsätta till Danmark och Tyskland. Jag har vissa funderingar på att leta upp den danska by som min mormorsfar är född i, samt släktingar i Lübeck på mormors sida.
Men särbon har kanske inte råd att åka med… och är lite motspänstig till att jag bjuder honom…
.
Vill ju vara mycket med honom… Så jag kanske får anpassa mig lite till hans plånbok.
gubben jobbar sista dagarna nu och även helgen. Sedan blir det fem veckor av oskrivna blad.
Förmodligen gör vi kortare utflykter runt Roslagen. Det kan bli Norrtälje, Waxholm och Wira Bruk t ex. En tur till Saltkråkan-ön har legat på önskelistan många år. Sedan blir det nog en tur till dottern utanför Uppsala också.
och loppisar, loppisar, loppisar - jag älskar loppis 
För övrigt ska vi bara lata oss och "lulla runt", njuta av naturen och och ta ett dopp i kvällsolen - för naturligtvis blir det mycket sol - jag hart beställt det 

Jag har ju alltid semester hela sommaren (lärarens lyx) Min man går dock på semester nästa vecka, så då drar vi till Åre och tar med både svärmor, som är ensam, och min dotter som flyttat hemifrån.
Här ska varas tillsammans och umgås. Det är det viktigaste just nu. Vet inte varför jag alltid tänker att… Mina föräldrar, svärmor… De börjar bli så gamla.. Det är som om man bara har dem till låns ett kort tag till… Att det liksom är bäst att passa på…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Semester??

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
# 9
Du har ju för alltid semester nu…
Jag har semester fyra dagar i veckan året om, men jag är i behandling tre dagar i veckan året om också, det kommer jag aldrig ifrån.