Hammock
Vi har köpt en hammock och jag är så nöjd!! Det är så skönt att sitta och gunga. Igår kväll låg jag där ganska länge med en ljudbok. Vissa påstår att jag till och med somnade, men det tror jag inte riktigt på.

Åh hammock, det är min mormor för mig ! 
Trädgården var så fin, det var alltid sol som jag minns det.
Och så kom Mormor med saft och hemgjorda kakor, favoriter
var S-kakor och syltkakor. Hon var en baddare på att baka.
Så där satt vi och gungade och bara var lata.
Så för mig är det fina barndomsminnen. 
Det är barndomsminnen för mig också. Somrar i Finland - då jag brukade sitta i hammocken invirad i en filt på kvällarna och läsa böcker.
Förmodligen därför jag så gärna velat ha en.
#0 Kul, vi har en precis likadan, till och med dynorna är samma. Vi köpte den förra året på Plantagen.

#3 visst är det härligt! Jag ville egentligen haft en vit, men det fanns inte någon hemma och jag hade inte lust att vänta en vecka.
Ser skönt ut att ligga där
, jag blir sjösjuk av gunget så det är bäst att ligga still 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Skrutt också att de ska pricka in just era dynor när det finns så
mycket natur runtomkring.
Jag hade en hankatt som inte blev rumsren. Jag köpte då ett
spray i djuraffären som för katter luktar vedervärdigt. Och det
hjälpte, han gick fram och backade tillbaka. Och sedan så var
det bara kattlådan kvar, och då funkade det.
#7 Ja vår egen katt är det inga problem med, annat än att hon hårar då, men de förvildade katterna går det ju inte att styra. De pinkar in revir på allt man lägger ut.
Det är det jag har lite besvär av med katter som springer omkring. De kan förstöra saker. Men man får ju knappt säga så högt för då blir man stämplad som katthatare.
Vi har köpt ett "tält" till vår hammock (eftersom den står ute på gräsmattan) och hoppas att om vi använder det tältet så kan vi ha dynorna kvar ute. Förhoppningsvis skyddar tältet mot både katter och regn.
Inte är du katthatare Asta. Jag älskar mina (inne-)katter men
har full förståelse för katter som går omkring och markerar inte är så roligt.
Har också en hammock…så skönt att sova middag där! Njuta av sommaren och lyssna till alla ljud som finns…bara om sommaren! 
Åh avis jag blir! Älskar hammock, finns väl inget mer rogivande! Det skulle vara att ligga på en brygga och lyssna på vågornas kluckande och ändernas snattrande!
asta, vad fin… Så kan du hänga ett regnskydd över när det regnar o så ligger du o hör på regnet.. Bara så mysigt..
Bra köp….
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jättefina hammockar,jag stod och tittade själv på en men hade tyvärr inte råd då.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#13 - igår kväll hade vi över vårt regnskydd och satt där lite i skydd för myggen. Det var mysigt det också 

Fullkomligt älskar min hammock - den är ett måste. Sitta där och gunga medans jag läser på sommaren - det är en höjdare!
Ibland hör jag mormor, från min barndom, som brukade sjunga "gungeligung, gungeligung…" känner doften av hennes syren som stod vid hennes hammock…
Nej, man behöver inte vara katthatare för att ogilla att få utemöblerna nedpissade… Jag blir snarare förbaskad på folk som inte kastrerar sina hankatter… Även ilsk på dem som inte tar hand om djur de skaffar… Det är inte katternas fel!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Kolla - nu ser man att den är exakt likadan. Den är jätteskön!
#18 Ja verkligen, en toppeninvestering