Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1301 ggr
Maria
0

"Gullegull"

Jag vet inte om jag är ganska ensam om detta eller om jag kommer att få mycket motståndOskyldig men jag tycker det är jobbigt när man "gullar" med varandra och smickrar.

Visst ska man vara vänlig och ärlig men jag har svårt för smicker….när det inte känns från hjärtat så att säga…

/Maria

[Sisa]
0

Håller med…konstgjort "gullegull" är sånt man retar upp sej på! Att vara vänlig och ärlig är en helt annan sak.

Var stöter du på konstgjord gullegull ? Obestämd

Maria
0

I vissa trådar men jag är kanske känsligCool

/Maria

[Sisa]
0

Kanske olika hur vi tolkar saker och ting…Obestämd

bluemary
0

Menar du rent allmänt eller här på forumet ?

Maria
0

Allmänt och förmodligen är vi olikaObestämd

/Maria

bluemary
0

Men om du ska svara mig ärligt; gäller det här på forumet ???

Maria
0

????Allmänt skrev jag ju. Det finns fler forum.

/Maria

bluemary
0

Men om du tar upp det på just detta, och inte på de andra, så är
det klart att man undrar…

Maria
0

Jag känner mig ganska hemma här efter lång medlemskap och det känns som om jag kan skriva detta och få olika synpunkter utan att någon blir sur, även om man får motståndFlört

/Maria

Cristine
0

Det beror nog mycket på hur man är som person också, man trivs med varandra och känner att flera blir dina vänner, då vill man gärna stötta och talaom för personen att man finns där..Själv är jag väl inte mycket för att gulla som du kallar det, men tycker jag ärligt något om en person så spar jag inte på orden Då kan jag både kramas och pussas. Vi är så olika och det är det som gör sajten så tilltalande.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

#10 Jag håller med dig men för egen del så känner jag att det tar ett tag att komma någon inpå så att säga.

Jag har nog en ganska hög integritet på gott och ontObestämd

/Maria

bluemary
0

Jag  är inte sur….

Men inlägget är ju ett sätt att kritisera en människas sätt, att
man vill visa sin omtanke och att man visar att man tycker om
de andra medlemmarna.

För tycker man inte om någon, ja då "gullar" man absolut inte.

Jag tycker det är värre med fjäsk, om man håller med om något som
man egentligen inte tycker. Det är falskspel.
(det var absolut  i n t e  menat åt någon här. ni vet att jag tycker
jättemycket om er (gullegull)

För det är väl ingen som mår direkt dåligt av det precis jämfört med
när någon fräser av eller gör sig dum.
Det tycker jag är jobbigt.

Det finns vissa saker som jag inte är så förtjust i.
Men det ser jag  mellan fingrarna och tycker om personen ändå. .

Jag ställer mig inte bakom trädet och håller tyst. För jag tillhör dom som
tycker att man kan gulla med varandra. Och det står jag för.

Det är min syn på det hela. I all vänlighet förstås ! Glad

[Sisa]
0

# 9

Som Medarbetare här försöker jag "se" medlemmars intressen, jag försöker komma underfund om vad ni vill att vi skriver om. Jag blir inte alls sur, för att du berättar om vad som för dej känns fel…lika mycket som jag blir glad, då du berättar om vad som känns bra…

Betyder det att du vill att vi är mera "allvarliga" härinne…att vi skriver mera om allvarliga saker ?

Hoppas du, bumbleboo förstår hur jag menar…för mej är Livskvalitèt så mycket…Vad är Livskvalitèt för Dej ?

Kram från Sisa Kyss

Maria
0

#12 Kände du dig träffad?

Mitt inlägg var mer av allmän natur.

Jag har svårt för att "gulla" med någon som jag har bytt några rader på ett forum med. Däremot känner jag att vissa här på denna sajten, för att ta ett exempel, står mig ganska nära eftersom vi tänker lika och även om vi inte ens gör det så kan vi diskutera utan ovänliga ord.

/Maria

bluemary
0

Jag tycker att vi avslutar det här nu.

Du tycker inte om gullande, men jag gör det.

Och att vi tycker olika om det kan vi inte göra så mycket åt, det bara
är så.

Men jag hoppas att någon inte har tagit illa upp för det jag har skrivit
när det gäller gullande, för då ber jag er andra så mycket om ursäkt !

Maria
0

#15 Nu får du gärna sluta…

Mitt inlägg var ett allmänt inlägg om hur vi skriver på olika sätt.

Det kanske finns andra som har synpunkter på detta innan vi slutarFlört

Det var väl ändå ingen diskussion oss emellan eller?

Så var inte min mening med tråden.

/Maria

bluemary
0

Men jag har ju slutatSkrattande

evrekaw
0

Nej… Den här tråden blev verkligen inget "gullegull"…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Cristine
0

Nu kommer lite från mej och jag måste säga att jag är otroligt nöjd med denna sajt och med medlemmarna här för just denna stämmning var vad Maggan och jag försökte arbeta fram med hjälp av Gunilla som kom in lite senare och nu Sisa. Jag föredrar nog lite gullegull än ordvalen de kan ha på andra sajter.

bluemary
0

Tack Cristine !

[GunillaF]
0

Är det inte för att vi är och skriver olika och dessutom håller sams som gör den här sajten till den trevliga mötesplats den är?! Vi tollererar och gillar varandra som de människor vi är.

Ingen behöver gulla på om det är emot den personens personlighet.

Tycker man om att gulla, jaa, då gör man det.

Jag har varit medlem på sajter där tonen varit hätsk och hård många gånger och eftersom jag inte gillade det, så "gick jag ur" !Glad

Kram på er! Flört

Bergspuman
0

Tjaa.. Gullegull eller inte. Jag tycker nog att med åren får man en viss känsla för hur vissa människor ska "tas". Själv är jag nog mer den kärva typen. Inne så benägen för att gulla. Rätt lika bumbleboo där misstänker jag. Men man anpassar sig ju. Fast inom vissa gränser förstås.

Nja. Ska jag vara riktigt ärlig, är gullegullstilen inget för mig.

Vad man nu menar med den???

Men jag ser inget fel med det för andras räkning förstås.

Var och en blir salig på sin fason???

Skrattande

chik
0

bumbellebo..Vist är det mycket gulligul i ord..Mycket ryggdunk..

Så om vi tänker lika så kan jag bara hålla med dig….

Lena.P är jag i verkliga livet.

zabelle
0

Det är svårt med nyanser i ett forum. Obestämd 

Det kan kanske uppfattas som "gulligull" när man vill ge någon en komplimang eller extra uppmärksamhet. Likaväl kan man ibland låta onödigt hård fast avsikten inte var så.

Falskt smicker gillar jag inte då föredrar jag ärligt "gulligull" Flört

Zabelle   

aggeelin
0

#22, 23 det lígger mycket i det ni säger

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Ja smaken är som baken och alla är unika, så här fortsätter var och en med sitt..

Så ska det vara i en  öppen och rolig sajt.FlörtTungan uteKyssCool

[MargaretaA]
0

Jag är inte heller särskilt förtjust i gulligull. Särskilt inte de trådar där enskilda personer gullas med. det känns privat och det tycker jag man kan göra i PM.

[peter54]
0

#0 Tack för den synpunkten bumbleboo Glad

Jag tycker precis som du och kan verkligen känna att jag storknar ibland, men det är inte svårare än att jag stänger tråden i fråga om jag inte känner mig "hemma" i den.

Dock tycker jag att det har blivit mycket bättre i det här avseendet nu. Det fanns en period, jag tror att det var förra sommaren eller möjligen i höstas, när jag höll på att få spader emellanåt.

Men, som Cristine säger här ovan, det är var och ens egen sak att yttra sina känslor fritt och jag kan lätt stänga den eventuella tråden utan att gå vidare in i den, eller att åtminstone ignorera de delar jag inte är överens med.

Glad

evrekaw
0

jag måste erkänna att jag känner mig lite förvirrad här…

Vet inte om jag exakt förstår "gullegulls" innebörd… Ska man inte få ge komplimanger och beröm - uttrycka gillande???

Jag kan nog vara både kärv och motsatsen… Som bipolär svänger jag - trots medicinering - mellan att periodvis var låg och är då också rätt kärv och torr. Medans mitt lätt hypomana jag är idel rosor och då blir det nog både en och tio komplimanger och beröm…

Inte för att jag inte menar det jag berömmer… Det är inte falskt smicker det handlar om…

Jag fattar inte att man kan reta sig på detta över huvet taget… Om någon kritiserade de som är elaka och medvetet vräker ur sig spydigheter - då hade jag förstått… Men att det är för snällt???

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[MargaretaA]
0

Jag låser denna tråd då den tog en olycklig vändning.

[peter54]
0

#29 Jag har tänkt precis likadant som du i detta - att "gullegull" nog betyder väldigt olika saker för oss alla här.

Det var också av den anledningen jag ville försöka säga att det fanns en tid när det var mycket sånt som jag uppfattar som onödigt gullande här, men att det nu inte är så i någon märkbar utsträckning.

Jag har kanske svårt att direkt peka på vad jag uppfattar som gullegullande, men inte är det för att man är snäll, trevlig, vänlig och omtänksam i alla fall.

Jag vet inte hur jag ska beskriva min uppfattning, jo kanske ungefär som när en knallrosahårig amerikansk kvinna kommer med sin superstylade lilla pekineser med ballerinakjol och rosetter i "håret". Om man överför det på människor så att säga, då blir det onödigt gullegull för mig.

Inlägget är låst för nya kommentarer