Hur kör du?
Lugnt och sansat eller är du en fartdåre.
Finner jag småvägar där jag kan brassa på, då är jag lycklig.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Med husbilen måste jag ta det lugnt.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Har svårt att hålla hastighetsgränserna när jag är ensam på vägen och där risk för vilt är liten.
Och som Cristine gillar jag småvägar (grusvägar) där man kan se om rallytakterna finns kvar.
Och på skogsvägar där man kollat att man inte möter någon, där kan man ha väldigt kul! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ahaa…är det dig som de varnar för på vägarna där nere…?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Förr körde jag som en fartdåre men numera ganska lugnt o sansat för det mesta. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag anpassar hastigheten efter omständigheterna. Det betyder bl a att jag kör lagligt förbi fartkamerorna men gasar på emellan 
6,Då är vi väldigt lika där
,men har jag passagerare är det lugna puckar
Jag har oftast ungarna i bilen när jag kör, så jag brukar sätta farthållaren på gällande hastighetsbegränsning.
Dessutom har jag en Volvo 945 automat och den är törstig, så jag har inte råd att åka fort med den.
Däremot händer det att jag kör riktigt fort med fyrhjulingen. Bäst är isbelagda åkrar med hårt skarsnö på, där kan jag få upp min ATV i över 100 knyck.

Jag gillar att köra bil…fort! Men såklart, jag anpassar hastigheten 
jag kör försiktigt som en bakis biltjuv …*fniss*
penke
Snabbt och full av omdömme! 
Det beror på vägen. När det är fartkamera brukar jag sätta farthållaren och hålla den hastigheten. Dessvärre brukar det inte gå för det är alltid några som ska bromsa in och köra 20 km för sakta inför varje kamera. Jag brukar tala om för dem att man faktiskt får hålla hastighetsgränsen.Det verkar dock som att de inte hör.
Jag har lite lätt att trycka på gaspedalen - jag är inte stolt över det. Efter att ha jobbat på bl.a. försäkringsbolag så har jag sett en hel del följder av att folk kör fort, men jag har lite svårt att låta bli. Är det en slingrig, smal väg som är ganska trafikerad håller jag hastigheterna. Vid tät bebyggelse och där husen har trädgård ändå ut till vägen brukar jag också försöka hålla hastigheten. Jag vill inte vara ansvarig för att ha kört på någon som springer ut från en tomt eller så. Men är det en större väg eller en väg med lite trafik så kan det bli lite fort. Ser dock alltid till att inte köra så fort så att körkortet ryker.

Jag är nog som de flesta - jag anpassar farten efter omgivningen. Är det fina vägar, viltstängsel och inga fartkameror är det gutt att på trampa på pedalen. Tar det naturligtvis lugnare med ungarna i bilen =)
Håller med Asta, kan bli fullkomligt galen när folk kör långt under tillåten hastighet bara för att det finns kameror. Det borde vara lika olagligt som att köra för fort, tänk vilka idiotiska omkörningar det skapar!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Om man inte ser och hor tillrackligt bra eller t ex har haft en allvarlig stroke eller hjartattack sa kanske man ska fundera pa om den egna lusten att fa kora bil ar viktigare an andras sakerhet. Aldern inte det viktiga men aldre manniskor har statistiskt sett samre horsel, samre syn och formodligen andra halsoproblem. Demens ar naturligtvis ocksa viktigt i sammanhanget.