Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 388 ggr
Cristine
0

Sömnad

och stickning är något som de flesta kvinnor gillar.

håller du på med något sådant.

Herrarna har nog andra handarbeten.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Pialinn
0

Jag undervisade i vävning och sömnad.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Anders 50
0

Nog kan jag sy i en knapp alltid…men sedan blir det knepigare…Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Asta]
0

Jag gör sånt som behöver göras och sådant jag vill göra. Vill jag ha nya gardiner syr jag nya gardiner. Kan jag inte så tar jag reda på hur man gör. Men skulle det vara nya hatthyllor jag vill ha så gör jag sådana också. Så jag skulle nog vilja påstå att när det gäller hobbies så har jag nog intressen som både dam och herre i så fall.

Cristine
0

Jag ligger mer åt det manliga hållet för jag avskyr allt kvinnligt handarbete..Snickra gillar jag.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

#4 - det gör jag med. I högstadiet i skolan fick man själv välja om man ville gå sy- eller träslöjd. Jag gick träslöjd ihop med killar och en tjej till alla tre åren. Syslöjd var hemskt tyckte jag. Men senare i livet har jag lärt mig sy också, för som sagt, jag tycker om att göra saker själv. Har t.ex. gjort 1700-tals gardiner i hela huset. Men jag har också byggt en del enkla möbler som vi har här och där. Vårt hus behöver specialanpassade saker lite här och var eftersom det är ett gammalt hus och är lite snett och vint emellanåt.

AnnL
0

Eftersom jag är vänsterhänt kunde ingen lära mig sticka eller virka. Men det gjorde inget för jag har aldrig gillat kvinnligt handarbete. Här är det sambon som syr på maskinen om något ska sys.

Hade träslöjd i skolan. Snickra o svarva det är roligt. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[MargaretaA]
0

Jag tycker det är kul att både sticka, virka och brodera, men eftersom jag har så dåligt tålamod så blir aldrig något avslutat, så jag har lagt ner den verksamheten.

Numera blir det bara "korta" jobb som att fålla gardiner och sy ihop spruckna sömmar med symaskinen.

Bergspuman
0

Har stickat och virkat och sytt i tonåren, men var aldrig särskilt bra på det, och saknar litegrann ron för att hållas med sådant. Nu känner jag mig för otålig.

Istället målar jag gärna, både tavlor, eller tavelramar, eller möbler. Gillar att färglägga.

Men visst kan jag sy det elementära, som knappar, sömmar, osv. Men tja, jag gör det nog inte särskilt bra Skäms

Mirjami-78
0

Jag kan sticka och när det var kallt ute skulle jag ju sticka en mössa, ja sedan skulle ni ju få se den….Men så blev det inteSkäms För den blev klar men inte bra…och så glömde jag av det hela sedan.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bergspuman
0

Jag stickade ett par sockor en gång men maskade av helt galet, den kom på ovan- och undersidan på foten istället för på sidan. Min mamma höll på att skratta ihjäl sig när hon såg det. Har nog aldrig sett henne skratta så mycket. Lite sårad blev jag faktiskt…

Mirjami-78
0

#10 Det där är inte lätt….Även om man kan sticka så strumpor är inte lätta att sticka och just vid hälen….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool