Amerika
För Amerikanerna är Europa ett engelskt medeltidsslott under italienblå himmel med utsikt över den grekiska övärlden, beläget vid Genevesjöns strand intill en vägvisare där det står "Cannes 3 km"
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Om de ens är medvetna om att Europa finns!
De kan inte ens sitt eget lands geografi!
Dålig skolundervisning då!
Ja de har de!
De är fulla av vördnad inför Europas långa historia och civilisation, samt att kontinenten består av ett stort antal länder som INTE är delstater utan högst egna och individuella riken, som i sin tur har en högst brokig historia bakom sig.
Men något man glömmer ibland, är att USA faktiskt har en historia som sträcker sig tillbaks till 1600-talet. Och det finns ett stort antal gamla hus och byggnader och exempel på storslagen arkitektur här och var. Och de har ju aldrig bombats sönder, som t ex i Tyskland, så de gamla hus som finns där, är ju bevarade.
Jag tänker på den fina staden Dresden som slogs i spillror en bombnatt på 1940-talet…
Jag skulle faktiskt gärna besöka USA och se den där arkitekturen och få smakprov på de skiftande klimatzoner som finns där - träskmark, öken, bergslandskap, jordbrukslandskap, osv. Visst finns det delar av det som står för USA, som jag inte alls kan med. Men naturen och arkitekturen lockar.