Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 941 ggr
Cristine
0

Regeringen..

är de sista i att veta folkets behov och önskningar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Visst…dom ser ju aldrig verkligheten!!!!! Tungan ute

[Asta]
0

Jag kan nog bara delvis hålla med. De som hamnar i regeringen är oftast yrkespolitiker och har nog inte jobbat på ett vanligt jobb på många år. Vissa av dem har aldrig gjort det.

Samtidigt så har de ett jätteområde att förvalta. En åtgärd kostar någon annanstans. Varje regering lyckas för det mesta bra på några område och sämre på några andra. Så i huvudsak tycker jag nog att våra regeringar brukar fixa sina uppgifter relativt bra. Jag skulle INTE vilja vara i deras ställe.

[Sisa]
0

Inte jag heller, skulle vilja vara i deras ställe…men varför kan dom inte hjälpas åt, istället för att bråka med varandra…se verkligheten…Obestämd

[Asta]
0

Fast de skulle nog inte se verkligheten mer för att de slutade bråka. Det tror jag skulle leda till precis tvärtom. Då skulle det förmodligen snart bli "klubben för inbördes beundran" istället och de skulle bara se till sitt eget bästa.

Vi behöver dynamik tror jag. Vi behöver ha regeringar som inte är säkra på sin plats, då får de slita mer för att göra rätt saker.

[Sisa]
0

# 4

Kanske lite yngre förmågor…och lite nytt tänkande Obestämd

[Asta]
0

Behövs nog både och. Både nytt och gammalt. Mixen måste bara bli lagom.

Kunde inte låta bli att skratta när de pratade om jämlikhet i de politiska partierna här i kommunen. Det ena blocket hade bara 9% kvinnor snackades det om ganska länge, medan det andra blocket var mycket duktigare på det området. Jag satt då och trodde att de kanske hade 40-50 % kvinnor. Sedan när de kom till siffran så visade det sig att det andra blocket hade 12% kvinnor. 9 eller 12 % för mig är "shit the same", för mig låter det som att båda blocken har en lång resa framför sig för att få det jämnt mellan könen.

Så kan det också förvrängas.

Bergspuman
0

Någonstans försvinner verklighetsförankringen hos politikerna. De ger sig ut på valturné, de träffar folk och de lyssnar. SÄGER de.

Men under processens gång, tänker man bort folks vardag. Då blir det siffror, statistik, ekonomi och arbete för att bli omvalda.

Grön som blå som röd.

[Asta]
0

#7 Något som jag alltid retar mig på det är att nästan varje valår - någon gång strax innan det är dags att välja, kommer något parti alltid med en massa valfläsk riktat till barnfamiljerna. Som då många tycker låter bra och köper det. Sedan efter valet så går de där reformerna sällan att genomföra eftersom de oftast inte är så genomtänkta.

Men jag håller med, när det är valår så är de som längst från verkligheten.

Cristine
0

Jag kom att tänka på den engelska partiledaren som fick en fråga av en äldre kvinna och sedan  när han klev in i bilen glömde att micron satt kvar och uttalade sig om vad han verkligen tänkte. Kvinnan höll på att ramla bakåt när hon fick se och höra resten av inspelningen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Branneli
0

Obestämd Undra hur de skulle klara ett "svensson-liv" & bli långtidssjuka….eller arbetslösa. Utan att ha en massa tillgångar på banken. Låt säga under en 2 års-period