Det sägs...
att alla människor skulle kunna skriva en bok.
Har du material till en biografi?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag tror inte mitt liv är så fantastiskt innehållsrikt att någon skulle vara sådär superintresserad. Men å andra sidan, om jag var en riktigt duktig författare hade jag kanske kunnat få det att låta mer spännande än det är
Barnbarnen kanske tycker det är spännande!
Jag har varit med om mycket…. Hm,..
.Kanske någon skulle gilla att läsa.
Ja. Men det är nog ingen som skulle tro att min självbiologi var san..Så tokigt liv har jag haft o har…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Skulle också vilja skriva en bok…men självbiografi 
kanske om nåt annat…
En roman har jag nog varit inne på många gånger, med inslag från mitt eget liv, och faktiskt även påbörjat en sådan en gång. Men tyvärr kraschade datorn och allt försvann. Grr. Men det gjorde inte så mycket, tyckte nog att min romanfigur blev lite pretto.
Men det handlar alltid om en kvinnlig hjältinna, som får ett oväntat arv i form av en skogsegendom, åker och tar hand om den och upplever oväntade saker. En tjej som gör ett lappkast i sitt liv. Den finns i bakhuvudet. Kanske skriver den någon gång!
# 6
Låter intressant, Bergspuman…skriv den!! 
Har varit med om en del i mitt liv så nog skulle det kunna bli en bok.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Har varit med om en del och måste säga att tanken har funnits men inte kommit längre.
Vet inte vem är intresserade av mitt liv, men jag alla fall har skrivit redan ca. fem års tid. Boken inte är klar än. Vet inte om den blir klar någon gång. Kanske, kanske inte. Men det är kul att skriva ibland ändå. 
Jag har absolut material så att det räcker och blir över. Jag har också börjat skriva och ahde till och med en förläggare, men förlaget konkade, så nu har det liksom blivit stopp för ögonblicket.
Jag har ett antal idéer och presumtiva figurer i huvudet. Det finns en bondpojke någonstans i ett alpland som bara inte släpper sitt grepp. Jag vet precis vad han heter, hurdan hans familj ser ut och heter.
Jag borde nog skriva den storyn…
Ni lovar väl att berätta om ni skriver…så vi får en chans att läsa! 
Ja mitt liv är ju egentligen en riktig såpopera… jisses det skulle absolut kunna bli en bok 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har skrivit dagbok mer eller mindre i hela mitt liv men jag skriver för min egen skull.
Livsberättelser är intressanta men att tro att många skulle vilja läsa om mitt liv, även om det har varit innehållsrikt skulle jag inte räkna med.
Alla människor har en historia att berätta dock.
Jag lyssnar dagligen på olika människoöden på jobbet i våra studier och det är fängslande men jag tror ändå att en biografi många gånger skrivs för ens egen skull mer än att man tror att andra har så stort intresse.
/Maria
såklart.. !
men ska jag bara leva igen,i det förgångna
går jag ..liksom med ryggen först in i framtiden
en sak är väl att i samtal o/e här
berätta om något ..dela erfarenheter..
memoarer får det bli när jag inte "orkar" leva livet *skratt*
penke

Jodå, nog har jag varit med om mycket så det skulle räcka till en bok, men jag har svårigheter att få til en beättelse som skulle vara intressant att läsa.
En vän frågade för nåt år sen bara, varför jag inte skrev om mina upplevelser.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Jag skulle nog kunna få ihop nåt kul med tanke på alla galningar jag har råkat på i mitt liv. Men fysiken och rastlösheten tillåter mig inte att sitta fjädrad vid datorn den tid som krävs för att få ihop det…
#16 Haha Penke, tror du att jag har slutat leva livet trots att jag skriver en bok som handlar om mitt liv. 
Jag började skriva Jakt-dagbok 1970 och varenda dags upplevelser i skogen med hund och vapen finns nedtecknade, oftast mycket utförligt.
Så visst skulle det gå att sätta ihop en bok med berättelser utifrån dessa böcker.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag skulle läsa era böcker med stort intresse
Du kan säkert gissa Cristine vad min bok handlar om från början till slutet. Om den nu bli klar någon gång. Snigelfart gäller i den också som i allt annat. 

Jag är övertygad om att min nuvarande sjukdoms-resa, skulle kunna vara till nytta för andra i liknande situation.
…& resten av livet,,,mina erfarenheter…fniss, sååå mycket som hänt

…så mycket som väntar i framtiden 
#19Pirkkolino
*duck* jag la ju till ..dela erfarenheter *hihi*
det,har jag inte samlat ihop några ..än
*skratt*
penke
#24 Penke. *Ducka*
du och samla erfarenheter. Allting blir gott material på boken.
Pirkko,lino.