Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 700 ggr
Cristine
0

Välståndet.

Såg just en dokumentär från Finland om pensionärerna som arbetat hårt hela sitt liv för att lyfta fram sitt land från fattigdom till att bli ett välmående men själva har de knappt något att leva på. Det är ju precis likadant som här.Många pensionärer har knappt till mat för det mesta går till mediciner.Rynkar på näsan

Nog är de värda mycket mer.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Visst är dom värda mycket mer. Kan inte förstå hur dom, som arbetat och betalt skatt hela sitt liv ska behandlas så illa…Det är väl när man blir pensionär, som man ska leva och ha det bra ? Obestämd

[Asta]
0

Jag håller också med, och värre lär det väl bli. Med det nya pensionssystemet vi har så spelar de ju bort våra pengar. Jag räknar med ättestupan för egen del, för det lär väl inte finnas några pengar till pensioner. Nu är det ju meningen att man ska fixa pensionen själv verkar det som, via försäkringar mm.

Cristine
0

Jag tog egen försäkring. Utan den och det jag får från Spanien så skulle jag aldrig klarat mej. Jag får 4.700 rent i pension.Rynkar på näsan

[Asta]
0

Det är för du har bott utomlands eller?

penke
0

#Cristine
det är väl den spanska pensionen  som är din pension
den från svenska skatter,bara ett generellt komliment
"hemmafrupension" eller vad det kallas.. (?)

Finland har sin fattigdom närmre i tiden,läst/hört om att det var inte självklart att alla hade skor på vintern,under femtiotalet
krigsskadeståndet var dyrt ..

i sverige är det väldigt olika,många pensionärer vet inte var de ska göra av alla pengarna
(se all riktad reklam till ..äldre)
andra har lättare med det..

penke

Branneli
0

Sambon har kompisar i Finland….vi jämförde detta föräldraförsäkringen. Vi fick barn undgefär samtidigt.

Men så mycket förmånligare vi har det än vårt grannland.

chik
0

Pension???? Kan känna att det är Ätta stuppan som gäller.

Min faster jobbade som bambatant så gott som hela sitt liv.O hon hade inte råd att ligga på sjukhus o betala sina räkningar också. o det var på 90talet så pensionärerna är en utsatt grupp.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

#5  Jag hade ingen arbetsgivare därav ingen pension från någon av länderna.

Ett år med skinnaffär var inget att göra en massa papper för.