Överrens!
Har ni svårt att komma överrens om vad ni ska göra på helgerna eller vad ni ska se på tve.n under veckoslutet.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nej, det brukar för det mesta gå lätt att enas om vad vi ska göra.
Enda stötestenen är att han är betydligt mer sportintresserad än jag och ser gärna fotboll, ishockey, pingis, etc. Och detta gärna på O'Learys sportsbar, som jag inte är så förtjust i, då det är männens tillhåll. Så fort man går dit, blir man uttittad av alla karlar.
Jag är i och för sig också intresserad av sport, men jag föredrar friidrott, skidåkning och handboll. Fotboll bara spyr jag på.
Men vi har hittat en varannan veckas lösning.
Under den period som Tv 8 reprissände Morden i Midsomer, gjorde vi så att varannan söndag fick han se Sportnytt, varannan söndag fick jag se deckare.
Vi har heller inte svårt att komma överens…antingen gör vi saker som ska göras på varsitt håll…eller så hittar vi på nåt tillsammans. Det brukar falla sej naturligt!
TV:n…vi är två personer…vi har två TV-apparater…så det löser sej det med! 
#1 - uppenbarligen olika hur O'learys är på olika orter. Här är det ganska poppis, för alla, att gå till O'Learys
I övrigt säger jag som Sisa. Inga problem att komma överens. Ibland tillsammans ibland på olika håll och även vi har två tv-apparater.
Eftersom jag är ensam så är det inga problem….
Och när jag har gäster så kommer vi överens om vad vi ska hitta på. TV:n är väldigt sälla igång.
Aldrig.
Vi har för det mesta samma önskemål och har vi inte det så brukar vi kompromissa
/Maria
Vad som ska göras är vi sällan oense om. Fjärrkontrollen kan det däremot uppstå dispyter om. Men det är oftast på helger när det aldrig finns något som intresserar nån av oss - då blir frågan vilket program som är minst trist 
Inga despyter alls eftersom sambon sällan tittar på TV. När han tittar är det ett gemensamt intresse på TV.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Det enda jag inte vill se, som han vill se är speedway & formel1. Det finns endast en tv i detta hus, samt två tonåringar…..men det är sällan de tittar på tv;n.
Annars gör vi saker ihop & var för sej.
Vi skriver i kalendern, när vi planerar något