Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 483 ggr
[Sisa]
0

Regn!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Många önskar sej ett evigt liv…fast dom inte vet, vad dom ska göra en regnig sommardag.

Vad gör Du då det regnar ?

AnnL
0

Läser eller sitter vid datorn. På sommaren gör jag göromål inne som jag inte vill göra så länge det är soligt o varmt ute. Glad

Sen måste jag ju ut med Silver även om det regnar. Men han är inte så road av att gu ut han heller när det regnar.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Bergspuman
0

Min eviga syssla: Lösa korsord! Eller ta itu med t ex strykningen som alltid blir liggande.

Cristine
0

Passar på att städa och sitter här.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

bluemary
0

Samma här Cristine !

En liten parentes;
Undrar om våra "gubbar"  också har det i åtanke när det
regnar ?Skrattande

[GunillaF]
0

Vardagar jobbar jag vilket väder det än är men om jag är ledig och det regnar så sitter jag en stund vid datorn eller bakar, eller städar eller stryker eller…. Det finns mycket att göra en regnig dag.

Det bästa är ändå att sitta ute på farstukvisten i hängstolen och höra regnet smattrar mot plåttaket.Kyss

[Asta]
0

Har vi något inneprojekt fixar jag med det. Just nu har vi förstugan, där har jag målat lister, pärlspont. Jag har varit nere i verkstaden där jag sågat till, fräst och fixat fönsterbrädor till de nya fönsterna. Är just klar med två hatthyllor som jag byggt speciellt till förstugan. Framöver ska vi tapetsera och fixa det sista med elen. Snart är den klar!

I övrigt har jag lite andra snickeriprojekt som jag funderar på och som ligger och väntar på regniga dagar.

Köksgolvet ska oljas sådet kommer jag också att göra framöver, precis som slipa till och måla förstugegolvet.

Sådana saker finns det nästan alltid att göra här.

Tyvärr har jag inte fått i ordning något bra hobbyställe här, annars hade jag nog kunnat fixa med lite silversmide också.

Nu har vi gardiner överallt, men det är också något som skulel kunna göras en regnig dag.

Jag sitter också och funderar mycket. Ritar upp olika saker. Jag satt t.ex. länge med köket innan jag var på det klara med hur det skulle vara. Mitt projekt just nu är sovrummet som jag vill göra om så fort vi har haft råd att byta fönster. Jag ritar och funderar. Och så ritar jag igen och har nya idéer. Google sketchup är ett superbra program som ger dig möjlighet att fixa till 3D-bilder av dina projekt. Förutom sovrummet så försöker jag räkna ut hur jag ska bygga mitt nya planteringsbord och var jag ska ställa det i trädgården så att det ser minst skräpigt ut.

Jag har alltid pågående projekt så jag har inte några som helst problem att fylla en regnig dag. Och är det en regnig sommardag då det är varmt kan jag till och med helt enkelt gå ut och sätta mig i regnet för ettt varmt härligt sommarregn kan vara riktigt, riktigt ljuvligt.

[Sisa]
0

Finns massor att göra…trots att det regnar. Det märker man här!  Cool