Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkläder-smink-smycken
Läst 612 ggr
zabelle
0

"Sommar-tassar"

Äntligen sol och värme, dax att ta fram sandalerna!

I dag på lunchen satt ett gäng tjejer i 17-20 års åldern vid bordet vid sidan om vårt. Alla hade sandaler och jättefint målade tånaglar. Det var riktiga konstverk.

Brukar ni fixa fötterna lite extra på sommaren?

Zabelle   

[GunillaF]
0

Jaa, det brukar jag göra. Då syns ju ansträngningen! Flört

bluemary
0

Mina stackars fötter..får bara uppmuntran när de gör ont.
Eller så gnäller jag. Den här tråden var en bra påminnelse !

Bergspuman
0

Neej, målar aldrig naglarna. Mina fötter är inte direkt fula, men de är så STORA. Jag har för tusan 42. Inget jag har lust att framhäva.

Min enda fåfänga med fötterna är att jag vill att de ska bli bruna, vilket självklart tar tid eftersom jag är ljus i skinnet. Men ingen sommar utan solbrynta fötter!!!

zabelle
0

Jag ska sätta mina bebisfötter storlek 34 i fotbad i kväll och möjligen ge mig på att måla naglarna i nån fin färg. Mysigt med nyfilade mjuka sommarfötter. Skrattande

Zabelle   

[Asta]
0

Jag smörjer dem extra eftersom de blir torra utan strumpor. Ibland målar jag tånaglarna för mina naglar har lite missfärgningar. Dock brukar nyansen vara sådan att den knappt syns.

bluemary
0

Fotbad och smörja, finns det något mera man kan göra för
sina kära fötter ?

[Sisa]
0

Jag var på fotvård igårkväll…jätteskönt!

Många tycker fötter är äckliga…men jag gillar fräscha sommarfötter, små som stora…med, eller utan målade tånaglar!  Glad

Bergspuman
0

Man kan … be sin älskling att smeka dem och röra vid dem med mjuka fingrar.

SkrattandeTungan uteKyss

[MargaretaA]
0

jag brukar faktiskt ge undersidan av mina fötter en omgång med den där grejen man använder för att göra rent grillgallret. man får vara försiktig och inte ta i för hårt dock, men gör man det rätt får man babyfötter och har sparat in utgiften hos fotvården.

Toyan
0

Jag har problem med torra fötter så jag tar fotbad, filar och smörjer in för annars blir det ont och jag går och står hela tiden på jobbet så det är ett måste att sköta om fötterna.

bluemary
0

#8 Den som klarade det…

Kan det inte ibland bli som så att när deras fötter är ompysslade
och det är vår tur så går det på 15 sekunder.
Ungefär som när man vill ha den värkande ryggen masseradSkrattande

Bergspuman
0

#11 Man får väl locka med efterrätt som belöning, hihihi Skrattande

Cristine
0

Min minste son brukar fila dem med den elektriska trekants slipen för jag får sådana förhårdnader på trampdynorna.

Jag har aldrig brytt mej om mina fötter så mycket trots att de har varit modell till cutex i Spanien.Det var den enda gången jag hade målade fotnaglar. Man såg min fot med illröda naglar och ett pärlhalsband över.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

har du inga bilder av det Cristine? det skulle vara kul att få se Skrattande

Mickelberg
0

Välmålade tånaglar är väl käckt??

Bedarandebarnasintid
0

Jag försöker så gott det går att få någon ordning på mej,när sommaren kommer så pratas det ju mycket om fötter,bäst kan vara att köra med vinkelslipen;det tar bort det grövre så att säg.Sen filar man och smörjer..ja sen har man sommarfossingar Skrattande

[Sisa]
0

# 8

Det var ett bra tips, Bergspuman…Kyss