Underhållning
Det finns väl ingen billigare underhållnig än den våra djur brukar ge oss. Idag skulle en av våra katter hoppa från en möbel till en annan för att sätta sig i fönstret. Han halkade på skrivbordet så han tog tag i en kruka med ena tassen och med den andra gardinen. Resultatet blev en hängande katt full av jord med en blomma på huvudet.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hi hi hi… jag kan se det för mig 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Håller med…jag har en liten fågel på altanen, kommer varje dag och sitter och speglar sej i fönsterrutan…han är för söt…
Jag hade en katt en gång som trillade ner i ett akvarium. Hon stod och försökte fånga en av fiskarna och halkade i. Det riktigt roliga var att hon kom upp nästan snabbare än hon trillade i och gick sedan runt dyngsur men med en min som sa "jag har inte trillat i någt akvarium, jag brukar vara så här blöt.!
Ja, katter är mästare på att behålla värdigheten och inte låtsas om att något försmädligt har hänt dem! 

Utan djur blir livet tråkigt.
Hade en katt som jagade en fjäril och föll i poolen. Trudde jag skulle få hoppa i och rädda honom, men han tog sej upp fort som bara den. Samma sak som Astas katt, låtsades inte om vad som skett.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Visst är det nåt speciellt med katter och deras hyss.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#5 - det där med din pool känner jag igen från en hund jag hade. Jag stod och tittade på några fina näckrosor. Antagligen undrade han vad jag tittade på och trodde troligen också att de där näckrosorna gick att gå på för han tog ett jätteskutt mot näckrosbladen och sjönk såklart som en sten. Men upp som tusan och sedan en min som att inget hänt. Men hjälp vad jag skrattade - och han tog väldigt illa upp av det - men jag kunde inte låta bli.
Kan inte låta bli att se Christines katt också. Med en blomma på huvudet. Nästan som en seriekatt.
Vi skrattade åt min kompis katt när han trillade ner från en hylla en gång, det dröjde 2 dagar innan han kom hem igen… oss ville han inte titta på ens på flera dagar.
Zabelle
Men hur kan ett djur förstå att man skrattar åt det och bli förnärmad över det??? Djur skrattar ju inte själva.
Jag tror inte det är förnärma så som vi känner det. Jag tror att det är något med att de får en dålig ställning i flocken eller något motsvarande.
Jag tror att djur har sinnen som vi inte förstår oss på, och visst kan en katt bli förnärmad! (och förb***ad) 
Jag tror de blir lite generade…mina katter satter sig och slickar sig lite forstrott och tittar bort nar de just missat ett hopp eller braklandat pa fel stalle…
Jaa katter är väldigt kloka och intuitiva, de känner av vår sinnestämning, det märker jag på min katt! Djur har också känslor vi har mycket att lära av våra djur. 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Om blickar kunnat döda så har jag varit stendöd sedan 6 år tillbaka.
Detta när jag duschade Sheba. Efteråt stack hon och kom inte tillbaka förrän efter en vecka. Synd att det inte går att göra bilden skarpare.
Ja katter kan verkligen.
För några år sedan började Champis gnälla tidigt en morgon vid 5 för hon ville ha mat. Hon gör ofta så för hon vet att hon till slut får upp oss.
Men vi stängde till sovrumsdörren o sa att du får allt vänta med mat. Efter en stund hörde vi en smäll i köket. Då hade hon hoppat upp på diskbänken sen lyckats ta sig upp på fläkten som lutar lite och är hal. Rivit ner den största kryddburken av glas i ren protest. Vi hade sån tur att den landade inte på spishällen först utan på golvet. Hon har aldrig varit på diskbänken vaken förr eller senare. Hon rör aldrig någonting som står där.
Så tala om att katter är kloka. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Man ska aldrig bråka med en katt…de får alltid rätt på något vis!
Katter är speciella! 
Det har du så rätt i Anders. När jag skulle åka till Spanien på en vecka så lade sig Sheba i resväskan. Mina föräldrar skulle bo hemma för att passa katterna, hon försvann samma dag som jag reste och kom hem samma dag som mig. Men det var ingen ide att jag försökte prata med henne, hon undvek mej i flera dagar.
Jag hade en svart katt för många år sedan. När jag varit borta några dagar fick jag se upp så inte väskan stod öppen när ja skulle packa upp kläderna för då pinkade hon i väskan.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
He he he he he hon var värre än min!
Vilka roliga saker era djur har bjudit er på…
Enligt mig så är djur bra mycket klokare än vad mäniskan är…
Lena.P är jag i verkliga livet.