God Morgon 16/5
Morrn morrn.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Godmorgon alla
/Maria
Gomorron Chik, Draken Och Bumbleboo plus alla andra som ramlar in. Härlig morgon med solsken och värme så det blir trädgården igen. Önskar er en finfin dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Godmorgon!
Blir lite avundsjuk på er som har solsken och värme…Här störtar regnet mot backen…så något trädgårsarbete blir det inte.
Ha en bra söndag!
Hej Chik och alla andra!
Regnet hänger i luften men det finns böcker att läsa.
Ha en härlig söndag med lite rofyllda inslag! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tänk så fint det blir i din trädgård medans du slappar i soffan Sisa!
Godmorgon!
Inget regn än så länge men grått och ingen värme. Njut ni som har sol. 
Ska bara ta det lugnt idag också. Ta en promenad någon gång under dagen.
Ha en skön söndag.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Godmorgon! Vilken tur jag hade idag, det blev frukost på sängen. Så härligt! Bara att ligga och njuta, passar bra en sån här dag när regnet hänger i luften. Inatt har det regnat rejält, är det verkligen nödvändigt, det har redan kommit 50 mm här??!!
Det blir lite tvätt och stök inne idag, och så träning på em.
Jag har ätit en ovanlig och god rabarberpaj och ska försöka få receptet på den. Har inte rabarber själv ännu (har satt en knöl tillsammans med grannen) men har rabarber i frysen som jag tänkte göra gott av.
HA det gott alla!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
# 8 Mmm vad gott det låter med rabarber. Satte i fjol. Dom säger att man ska inte skörda första året för att dom ska rotas sig ordentligt. Vet inte om det stämmer.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#9Stämmer säkert, rabarber är lätt att få med allting upp. Jag satte förra året men den drunknade i allt regn som kom så nu har vi försökt på nytt…
God förmiddag 
Här är det uppehåll, men ganska mulet. Vi fick 40 mm regn i natt.
Vi har två sorters rabarber, en äldre och en tunnstjälkad modern sort, men vi använder inte mycket rabarber eftersom det finns njurstensbildare i familjen.
#11 nja det blir då inte ofta… kanske två gånger om året numera.
Hoppas att vi inte fått så mycket regn här, det är så vått ute och vi har fått 50 mm i veckan som gått
Glöm inte bort att skära bort blomställningarna på rabarbern så fort de kommer, annars tar de vaxtkraft från stjälkarna som dessutom blir mer träiga om blommorna släpps upp.
# 6
Vilken bild!!!!
Jag älskar Kronblom! 

God middag!
Här blir en lugn dag, bara lite småpyssel. Mulet och inte alls så varmt som igår men ska ta en promenad och njuta av den vackra grönskan och alla vårblommor.
Önskar er en härlig dag.
Vilket härligt ställe att prommenera på!
God sent på eftermiddagen..Rabarber!!Gott kräm eller i sockerkakan mums…..
Zebbel fint kort….
Det verkar som regnet hänger över dom flästa av oss här inne..Fast några själar har fått solen…
Fast jag tycker det är sjönt med regn, o vi behöver det ju..Våra träd har slått ut.Så nu är det den vackraste tiden.Tycker jag..
Ha en fortsatt fin kväll.
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag har precis käkat paj på rabarber med glass, det var gott.

# 19
Skriv receptet på rabarberpajen i Zabelles tråd…mums…
Hej på er, skyndar mig in och önskar er en Trevlig Söndagskväll. Här har vi haft kanonväder Sisa, du skulle tagit din vrooombil och kommit hit istället så hade du fått hallonpaj.
Igår blev våran katt biten av en liten huggorm. Snabbt gick det vi skulle dra bort honom ,men då ryckte katten till, så han blev biten. Ringde veterinären för han började svälla i ansiktet. Fick cortison och antibiotika och när vi kom hem så var han svullen så han kunde inte gapa alls. Men mot kvällen var svullnaden borta och det var full rulle igen. Vi tog vipera homeopatmedlet jag hade hemma direkt när han blev biten och det hjälpte nog till också. Tänk de är tåliga katter ändå.
Har varit ute och gått en långvända, tittat på bingolotto nu. Dotter ska ha sittning med Pluppis nu så jag får väl snabba mig .
Kram Jile
Svårt att på ett enkel sätt beskriva, men…
Principen är att man hackar rabarber tillsammans med äpplen. Detta blandar men med socker, managryn och kanel. Ovanpå har man en blandning av haveregryn och lite smör dessutom tar man en en aning mjöl.
#21 Stackars lille katten. Visst har de 9 liv… Hoppas kisen är pigg och glad igen.
Zabelle
Har också haft en katt som blev ormbiten, han var rejält dålig innan cortisonet gjorde verkan…
#21 Katter har mycket bättre motståndskraft mot huggormsgift än vad exempelvis hundar har och många katter behöver ingen vård alls efter ett bett..
Mycket god kväll! Dagen har varit blandad. Sen uppstigning, blev väckt av särbon vid halv elva. Vi masade oss ut och tog en prommis ner mot Kungsängen och tittade på kungsängsliljorna.
Sedan en matbit på en restaurang vid Islandsbron. Sedan skivaffären. Sedan gona sig i solen en stund. Den tittade fram allt mer fram på eftermiddagen. Sedan handla och åka hem för att vila en stund.
Till middag blev det varma mackor och cider. hade ingen tur med första omgången dessvärre, för hög värme och för lång gräddningstid. Vi fick göra om dem
.
Lite Mord i Midsomer, en portion mockaglass, särbon sussar tryggt i alkoven och jag ska snart lägga mig jag med.
Skön söndag!
Ha det gott allihopa!
#22 Låter gott Draken, ska pröva på ditt recept!
#21 Stackars liten!
# 21
Synd att jag missade hallonpajen…kanske blir fel gånger…
Lilla missen…bamsekram från mej! Skönt att det gick bra.
Jile vilken tur att ni såg det o katten fick vård.
Grön Drake..Det skall jag försöka mig på..Låter gott.Tack….
Tack alla, ja det var tur vi såg det så fort. Men nu är det full rulle igen, blir säkert biten snart igen….puh….
Ja jag tror de andra katterna blev bitna också av orm när de kom hem med uppsvällt ben en ggn. dagen efter var de bättre igen.
Han såg ut som siames ett tag på ögonen när han var så svälld..stackarn.
Kramiz
Det beror kanske på var de blir bitna också.
Vilket härligt väder vi har…solen strålar, ljumma vindar och +20 grader. Måste bara ta detta tillvara…vara ute och njuta. Hoppas ni har lika fint väder som mej…man blir så himla glad ju…
Kramisar 
Har suttti inne med tentor hela fm och ska nu njuta-mig-iväg till jobbet… 
Vilka fina bilder, Ann!
Både på naturen…och på Lilla Silver.
Kramisar…
#34 #35 Åh vad fina bilder så grönt och mysigt…
Anna.L. Vilka bilder…
#35 så mysigt det ser ut Ann, vi får ta en sväng dit snart igen.
Zabelle