Mannens hjärta
Helt rätt! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Tja… min särbo har kallat mig den bästa matlagerska han någonsin träffat. Då ska ni veta att jag är en ganska otålig och rastlös matlagerska som inte riktigt har kärleken till och tålamodet med matlagning.
Hans omdöme är nog snarare baserat på att han inte kan laga mat själv samt äter ute för det mesta. Så jag tar det med en nypa salt 
Hmm, för min del har kokerskorna inget att hämta 
#0 Då borde jag definitivt vara en ungmö idag.

Är det inte så att vi alla imponeras av människor som lagar god mat, oavsett om det är män eller kvinnor? Att kunna laga god mat med kärlek visar på en viss form av passion tycker jag.
Men samtidigt är det självklart så att träffar jag en underbar man som inte kan laga mat alls så spelar det ingen roll alls.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Maten
Kan bara instämma med Pirko…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Chik. oj vad härligt att någon känner som jag. 
# 6 # 7
Nu är ju ingen av er ungmö…så jag tror båda kan laga mat jag….
njaaäää…
..män har ju inte alltid talets gåva..
så har man möjlighet att samtidigt som man tuggar
av artighet slippa svara/få extra betänketid blir "vi" lättade..
eller,snäppet som en del säger
förr var det nog viktigt med ett rekordeligt fruntimmer som kunde föda sin familj,dvs att hon kunde laga mat på..alltfrån "spik till ingeting" ..
aningen modernare..
Passion
micra nå´t fryst färdiglagat ..
är en inställning till bla. mat som skilljer sig..
torrt,avmätt o ngn nödvändigt ont
där kommer passionen in,en kokerska som lägger ned och in både kropp och själ i sin matlagning
provsmakar,slickar slevar som Nigella(?),doftar/luktar på råvarorna,
Leila(?) är oxå intressant att se på,faktiskt är ..Pernilla Blom(?),danskan spännande,missat nu,mins hennes brödbak ,
är lycklig av att safterna droppar på..
och inte är rädd för att bli lite kletig/smetig
Nu pratar jag fortfarande om mat.. *skratt*
penke
moralstatus *nästan oskuld*
#8 Men Sisa vet du att vägen till mitt hjärta har gått genom magen.
Men jag har ingen kock längre. Mina män kanske fattade att jag älskade bara maten. 
Manniskor som njuter av mat ar sensuella tycker jag. Pratar inte om den som bara stoppar sig full med chips och pizza eller den som ar overdrivet krasen. Men en manniska som sinnligt valjer sina ingredienser i gronsakshyllan eller i kottdisken och sedan skapar magi i koket, en manniska som beharskar konsten att laga god mat ger ju upprepade sinnliga njutningsfyllda stunder till sig sjalv och sin partner.
Min favoritdejt ar att ga och handla mat pa nagot trevligt stalle och sedan laga den och ata den tillsammans. Kanske inte alltid sa det blir en regnig mandag men kan leva med det for de stunder nar fisken ar precis perfekt angkokt, farskpotatisen mor, smoret smalter i guldgula rannilar och vitvinssasen har precis ratt konsistens. Aaaaaaaah….

#11 precis så
Det var vad jag menade med mitt inlägg #5 och jag tror att de flesta tycker så om människor som är passionerade för mat!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag älska att laga mat och det ska vara bara fina råvaror det är jag van vid från de platser jag bott på. Duka fint och äta långsamt är också viktigt tycker jag, inte bara maten..
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
# 10 Men Snigel-Pigan…