Hatten på!
Glädjer du din omgivning genom att bära hatt ?
För visst lockar man ofta fram ett leende, om man vågar bära hatt…
Jag har fått en turkos cowboy hatt av mina vänner inköpt i Mexico. För att den inte skulle gå sönder hade kompisen den på sig under hela hemresan till medresenärernas förtjusning.
Zabelle
Jag har burit hatt utomlands(lite av tvång) inget jag skulle göra nu!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
nopp,varesig grabb eller gubb-keps..
men,för en del år sedan hade jag en ..sextiotalshatt(?)
samtidigt med en jämnårig ful-cool kostym o slips ..
en kul grej.. ett tag. *skratt*
penke
Äger ingen hatt..inte ens en jakthatt som många har nuförtiden…förstår inte vitsen med hatt? Använder keps!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Vist är det flott med en snygg hatt…Jag har hatt när det regnar ute.Tycker inte om att få regn i ansiktet..Har väl något kort här med hundar o min hatt..Sen då när jag rider.Har jag hatt..En gammal gubbhatt..
Det är det som är så bra..Vi får vara som vi vill…
Men hamprebogat hatt-snyggt..Sån är jag
Lena.P är jag i verkliga livet.
Har aldrig ägt någon hatt. Möjligtvis en kepps på sommaren. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
# 4
Varför ska alla gubbar bära keps ? 
Jag passar ganska bra i hatt… har en gammal herrhatt, som jag har bland men nu är det ganska längesen sist. Har också en Haglöfshatt,
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag kanske var lite otydlig i mitt inlägg #4
När jag skrev om hatt och keps så gällde det under jakt, och inget annat.
Annars är det ok om folk vill ha hatt. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag skulle gärna ha hatt, jag gillar hattar skarpt. Dessvärre är jag utrustad med ett huvud som har en inbakad kamin. Så fort jag har något på huvudet blir jag fullkomligt genomsvettig. Har inte ens mössa på vintern, kör med öronskydd istället. Det är så trist att komma in någonstans och så kan man inte ta av sig mössan/hatten för man är alldeles dyngsur.
När jag är ute och vandrar har jag dock hatt. Skydd mot både sol och regn. Tar inte av den förrän jag kommr fram och kan duscha.
Jag älskar min röda keps jag har när vi paddlar
Keps är bra för ögonen. Solglasögon är inte det tyvärr. Vi behöver solsken även för ögonen och då är en skärm det allra bästa tror jag.
/Maria
#11 Nu får du berätta varför solglasögon inte är bra för ögonen???
Jag ska försöka hitta länken.
Det var en ögonläkare som påpekade detta. Solglasögon har ju heller inte funnits så länge.
/Maria
#12 Jag hittar inte länken tyvärr.
Vad han pratatde om var friska ögon till att börja med.
Reflexer däremot är bra att skydda sig mot som när man åker skidor och snön reflekterar solen eller på havet när vattnet gnistrar.
Däremot menade han att vårt öga faktiskt är så snillrikt beskaffat att det klarar solsken med hjälp av vanligt skydd som skugga eller keps.
Visserligen har man hittat arkeologiska fynd som pekar på att människan tidigt försökt tillverka solglasögon men det är först de senare årtiondena som vi har bra solglalsögon.
/Maria
#14 Ja det är möjligt. Jag har uppfattat att det är viktigt att skydda sina ögon, om för mycket sol är det t ex risk för gula fläcken när man blir äldre. Särskilt blåögda svenskar är mest utsatta, sen grönögda oc h minst risk har brunögda. Jag är grönögd - har alltid lätt att bli irriterad av solen, det svider och har sig, jag har gärna solglasögon så fort jag är i solen. Keps räcker inte riktigt till för mig tycker jag.
solglasögen..
ett delsvar
BRA solglasögon är bra,dvs de med riktigt UV-skydd
billiga brillor med fusk-skydd lurar ögonen med sin falska skugga att öppna pupillen mer,och då få in mer skadligt UV-strålning
som bränner näthinnan
ingen länk,men detta lärde jag för länge sedan..
penke

Förr hade jag ofta hatt, hade en hel samling av hattar… nu har jag ingen. Har en snygg keps som vintermössa…
Solglasögon använder jag enbart när jag kör bil, annars skuggar jag hellre ögonen med handen. Tycker att solglasögon ger en falsk tro att man skyddar sig medan jag upplever att jag får mer ont i ögonen med solglasögon än när jag skuggar ögonen själv.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.