Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 467 ggr
Anders 50
0

Kvällspromenad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var ute och gick en sväng i gärdet nu framåt kvällen och såg att jag hade besök på gräsvallarna.

Jag kom inte riktigt nära, fick zooma in, så bilderna blev inte riktigt skarpa.

Men det är kul när man ser att det finns gott om älgar kvar efter förra årets jakt.

Här är en ko, en ko med kalv och en liten tjur.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Asta]
0

Snacka om att du blev uttittad också!

Älgar är ganska mäktiga djur, till och med när de är skrangliga ungdjur.

Anders 50
0

Ja.. men tjuren, nr 2 nerifrån såg betydligt mäktigare ut när han låg ner, men i upprätt ställning ser han rätt mesig ut!   Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Asta]
0

Ja - inte ser han speciellt farlig ut inte.

[Sisa]
0

Spännande Anders…tycker jag det är att möta skogens konung!

Fin bild…Glad

Maria
0

Fina bilderGlad

/Maria

AnnL
0

Vilken härlig bild Anders. Alltid lika häftigt att se skogens konung. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Cristine
0

Så roligt att få se naturbilder med älgar Anders, det blev en fin bild.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Älgar.Ja dom såg ju snälla ut….Det är så fint o se dom på kort….

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite om vissa Älgar..Lidköpingstidning

Kvinnor attackerades av älg

En kvinna i 55-årsåldern fick på torsdagseftermiddagen föras till sjukhus sedan hon och en väninna blivit attackerade av en älgko.

Relaterat

Se också

Länkar

Älgkalv sköts på morgonen

Kvinnorna larmade räddningstjänsten strax före klockan halv fyra på torsdagen. De gick på vandringslederna vid Källstorp i Örslösa när älgkon, som hade sin kalv i närheten, gick till attack och lindrigt skadade den 55-åriga kvinnan. Hon fick bland annat en spark mot axeln och skadade ett knä när hon föll.

När hennes väninna gick mot parkeringen för att möta upp ambulansen gick hon enligt polisen först vilse. Ambulanspersonal lyckades dock hitta den skadade kvinnan, men älgkon fanns kvar på platsen, hon uppträdde aggressivt och tillät inte ngåon att komma till kvinnans undsättning.

Polis kallades till platsen och vid 16-tiden togs beslut om att älgkon skulle avlivas. Tjugo minuter senare sköts älgen av en tillkallad jägare. Den 55-åriga kvinnan fördes chockad till sjukhus med lindriga skador.

chik
0

Bilden ovan!!!På Äcklett som tror att hon bor här..Står o ser ut som om hon väntar på att komma in

[Sisa]
0

# 10

Chik…kan förstå att du är upprörd och inte tycker älgar är snälla. Men jag tror ändå att det måste finnas en orsak till, att vissa djur gör som dom gör…Gråter

Maria
0

Ja, det är nog dessvärre ganska naturligt att en älgko gör allt för att skydda sin kalv.

I grund och botten är det alltid människans fel när det går galet med djur.Gråter

/Maria

Branneli
0

Jag vet inte om berättat om min kompis…..

Hon bor i skogen och har fobi för ormar…så när hon går sina promenader, kollar hon ner på marken….

I höstas hörde hon at det prasslade i buskarna, under en promenad & tittade upp från marken. Där stod en stor älg ett par meter framför henne……De "dumglodde" på varann & sen lufsade älgen iväg…..

Snacka om att vara koncentrerad på ormarna……haha….

JILE
0

Vad fina älgar…men jag vill inte ha dom inpå mig bara. I förrgår kom en älg springande på sidan av åkern vi skulle ut på. Är säkert fjolårskalvar som kon jagat bort för att föda sina nya kalvar…..tänk om man skulle göra så som människa. Fast vi får väl inte ungar varje år i allafall..tackolov Tungan ute

Pappa vart jagad av en tjur så han fick springa runt ett träd en ggn.

En kvinna blev ju ihjälsparkad av en älg visade det sig senare, fast hennes make fick sitta inne i 6 månader för misstänkt mördare först. Sorligt…