Kryssningar
Det är väldigt populärt med dessa kryssningar över till Finland, det finns väl knappast någon kvar som inte gjort den…… eller?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det är minst 20 år sedan jag var på en Finlandskryssning. Inte min stil.
Jag var över med särbon till Helsinki och det var en annorlunda resa jag planerat för honom. Stockholm -Helsinki-Wasa-Umeå-Skellefteå. För en Spanjor var den resan spännande.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Har aldrig varit på en Finlandskryssning men däremot Danmark. Eftersom jag bor i Göteborg så har det varit nära till hands men jag kan tänka mig att det fungerar ungefär på samma sätt
/Maria

När jag var sjutton år åkte vi med Finlandsfärjan en gång… sedan har jag åkt över en gång då jag var gift med en finlandsättad man och vi skulle besöka släkten, men det var ju ingen kryssning precis.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag hör till dom som kryssat till Finland…längesedan. Inget jag skulle göra idag, tror jag…isåfall över dagen, för att njuta av havet och den goda maten! 
Jag har åkt färjan ett par gånger till Finland, men det är länge sen sist och jag åkte för att jag hade ärende i Finland, inte för att förlusta mig med själva båtresan.
Jag har också åkt över till England, Tyskland och Danmark med stora kryssningsfärjor. Samtliga gånger för att jag ville till de respektive länderna, inte för att åka på kryssning.

Har åkt Finlandsfärjan 1 gång. Dock ingen nöjesresa utan konferensresa. Kursledaren blev sjösjuk så det blev inte så mycket med "konferensandet"
Jag som bor i Malmö saknar Danmarksbåtarna. Jättemysigt att tura över och äta (dricka) gott på båten.
Men det går ju snabbt att åka över bron… så någon fördel är det ju med den också.
Zabelle
Har åkt Finlandsfärjan några gånger. Var första året som jag träffade min nuvarande sambo som vi åkte sist och det är över 10 år sedan.
Men till Helsingör åker jag då och då. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Eftersom mamma kommer från Finland har jag åkt till Finland många gånger. Dock aldrig kryssat fram och tillbaka.
Det har jag däremot gjort mellan Trelleborg och Travemunde
Ingen kryssning alls för mig!
Jag har inte Finland-kryssat heller.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Då man kryssar till Finland är det viktigt att tänka på, att där är tiden en timme senare…höll på att missa båten tillbaka en gång…
Har aldrig åkt med båt till Finland.
Däremot färja till Gotland och Tyskland. :)