Kalufsen

Oj ja jag blev ju väldigt hastigt väldigt gråhårig när jag blev sjuk, då var jag bara strax över 30 och det var faktiskt inte alls kul. Men nu har jag slutat tona håret och går runt med min halvgråa skalle… det är ju som det är liksom.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
På andra kan jag tycka det är snyggt men jag vill inte ha dem ännu.
Jag har fått en del vita strån, men än så länge är de i en väldigt liten minoritet. Kommer nog att gråna vääääldigt långsamt, att döma av hur det ser ut på mins släktingar. Såväl pappa som farmor och min mormor, grånade långsamt och sent.
Min mamma däremot färgar sig sedan länge. Hon är troligen helt grå nu. Tycker det vore en lite lagom känga åt henne, om jag, hennes 26 år yngre dotter, är gråare än hon, ha ha! 
När dottern fotade mej igår så lade jag riktigt märke till hur mycket vitt jag fått i håret. Jag har färgat håret rätt så mörkt men det täcker inte, utan tvärtom så syns nu de vita stråna ännu mer
….men jag är ju snart sjuttio. Då tycker jag att det skulle vara bättre med hela håret vitt. Men det kan tänkas att när jag blivit vithårig så är jag inte nöjd då heller!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag började fått grått/vitt för många år sen. Helt ok för min del. Men tar lång tid även för mig. Jag har aldrig färgat håret eller gjort slingor eller nåt sånt.
Nu ger naturen mig slingor istället. 

Jag fick ca 50% grått hår på ett halvår, från att ha haft enstaka gråa strån… det var INTE kul 
Nej inte så ung är det väl roligt att få vitt hår fast vissa personer ser faktiskt mer intressanta ut så såsom en dansbandssångare som jag inte kommer ihåg namnet på.
Mmm. Tänker på en råsexig karl jag träffade för en 4 år sedan. I min ålder, men helt grå sedan länge. Han skrattade och sa: Glenn Hysén och jag 

Jo men det är män det… kvinnor som får grått hår betraktas inte alls som sexiga eller intressanta, utan som gamla rätt och slätt 
Är du helt säker på det? Tänker på en kvinna som brukar åka med min buss på morgnarna, hon är kanske 55-60, och har silvervitt / silvergrått hår som hon binder upp i en svans i nacken med ett läckert spänne. Hon är jättesnygg.

Nej jag är inte säker alls… det är bara vad jag hör så det kan vara helt fel.
Det beror nog påmvilken frisyr man har också men jag tycker det kan vara snyggt.

Jag tycker iaf grått hår, helt silvervitt/grått är jättesnyggt.
Det allra snyggaste är vitt hår på en person som tidigare varit mycket mörk, som har ljusa ögon och brun hy och har kvar sina mörka ögonbryn. Vilken syn!
De grå tinningarnas charm…men det gäller väl bara karlar, eller…
Tycker också att det kan vara snyggt med grått hår…om det är välvårdat och med rätt frisyr…
Jag gillar mitt lite gråa hår än så länge,hoppas att jag får min farmors vackra vita glittriga hår hon hade.
Däremot blir jag lika förvånad varje gång jag går och klipper mig,för dom tror att jag slingat håret
,men man får se det positiva,då sparar jag ju pengar på det om jag skulle vilja förstås
Jag har ärvt efter min pappa och började tidigt bli gråhårig. Hittade mina första vid 23 års ålder. Så jag har sedan dess färgat mitt hår. Jag tänker nog fortsätta dessutom. Jag har i och för sig alltid färgat mitt hår, inte bara för det gråa utan för att jag tycker det är kul. Huruvida det jag färgar är grått eller inte har nog inte haft någon betydelse. Jag tycker visst att en del personer passar alldeles utmärkt i grått hår, och på en del blir det mer som slingor.
Jag är väldigt gråhårig och inte någon fin grå färg. Jag passar inte i ljust hår och när det blivit för mycket grått hår innan jag hunnit färga så ser håret väldigt tunt ut och man ser hårbotten. Så jag tänker fortsätta färga mitt hår så länge jag orkar. Inte bara för det gråa, även om det påverkar naturligtvis, men också för att jag tycker det är kul. Varför ska jag alltid ha samma hårfärg? Och jag ser inte någon anledning att tänka annorlunda om att färga håret bara för jag blir gråhårig.
Jag har några väninnor som slutat färga sitt hår och en del av dem ser plötsligt mycket, mycket äldre ut och en del inte. Det beror så himla mycket på vilken grå färg, vilka färger du har själv etc.
Jag är så "ute" att jag fortfarande har ljusa slingor i håret så numera har de liksom flutit ihop med det gråa så jag behöver inte slinga lika mycket
Jag tycker det är helt OK med grått hår men jag tycker faktiskt att det är lite jobbigt när det är mittemellan.
/Maria
Hade bara lite gråa strån här och där för ett år sen. Men sista året har det grånat mycket.
Funderar på att färga det lite till den hårfärg jag hade innan det blev grått.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Ähm, jag har inte sett ett enda grått hårstrå.
Fast nu har jag 3 färger i håret (röd+brun+svart)
Min mormor blev ljusare, från blond…..likaså är min mamma på väg. Jag har samma hårfärg som dem…..
Grått hår är jättesnyggt!! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
som Man kan grått vara en lättnad
då lär man inte bli skallig.. (?)
jag kollar inte så noga
har lite gråa stänk i topparna(?) (sidan)
tycker det försvinner efter klippning..
det är som det är
tycker jag har snygg huvudform annars
hade för länge sedan max. tre millimerter (rakning)min charm,sitter (inte bara) i håret *skratt*
snyggt eller fult på andra…?
iofs,tycker jag det är vackrare när någon bär en frisyr
istället för bara har hår
andra accepterar jag som de är,
det är ju de ..som de är.
penke
Min fru som är mörk, är helt förfasad över att hon börjar få grå hårstrån. Jag har väl ett och annat också, men de syns inte på samma sätt.
Om det är sant att man inte blir skallig om man får grått hår som man, ja då är det därför jag inte är gråhårig 
En annan intressant sak med gråhårighet, är att den inte alltid dyker upp först i huvudhåret! I alla fall inte för män.
Jag har noterat att en ljushårig man, som har kvar allt huvudhår och det är ljust, istället kan ha fått en helt grå eller vit matta på bröstet. Det har jag sett vid ett tillfälle.
Stämmer delvis in på min särbo. OK han är tunnhårig men huvudhåret är fortfarande 100% blont. Däremot börjar bröstbehåringen gråna…!
Dessutom tenderar skäggstubben att gråna mycket tidigare än huvudhåret. Det förbryllar mig. Varför blir det så? Skägget och brösthåret är ju 15-20 år YNGRE än huvudhåret!
# 23
Ja…det är konstigt, har jag aldrig tänkt på…

#23 Ja min man har fått några grå strån i skägget, men inga på huvudet vad jag har sett.
Det kan va snyggt men jag har färgat mitt hår nu i alla fall.
Färga mitt förra veckan, känns jätte fräscht. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag ska färga mitt imorgon…
Mina första kom när jag fyllt 20 (snart 24), så jag har gått från fjortispanik till stilla acceptans.
Det är nog tack vare åratals med djup depression och stress som ledde till vackra silvergrå hårstrån i pannan, å andra sidan hellre det än att vara i skiten igen. Mamma som gått genom mer än mig blev helt gråhårig strax efter 30 årsåldern, minns knappt hennes vackra nästan kolsvarta lockiga hår.
Jag färgar heller inte då jag inte tycker om att misshandla mitt hår, det får se ut som det gör.
Har alltid varit mörk men när de grå började komma (alldeles för tidigt) började jag färga så nära min egen färg jag kunde komma och kommer att fortsatta med det. Kan tänka mig att färga det lite ljusare, men vill inte ha grått.
Zabelle
Nu har det kommit ganska många slingor för mej så det blir naturliga, jag tror det är tv.skärms datorns fel. Dator är så gammal och seg att
mellan varje tråd hinner jag få 4 grå strån

#17 Hahahahaha, då är jag oxå helt ute - och tänker forsätta vara det ett bra tag till. Jag har visserligen klarat mig från de grå stråna än, men håret har mörknat till den svenska standardfärgen - råttfärgat - så slingorna kommer att vara där ett bra tag till =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Anledningen till att håret blir grått är att pigmenten i hårroten minskar med åldern.
Varför skägget blir grått före huvudhåret vet jag inte alls, men jag är inte säker på att det är regel, jag kan tänka mig att det kan vara tvärtom också.
Om jag har rätt i det antagandet så är det sannolikt en genetiskt nedärvd faktor.
Personligen stämmer jag inte in på det där med att skägget grånar först, för jag har mer grått i huvudhåret (det lilla som finns kvar) än vad jag har i skägget.
Grått hår…med svarta slingor
faktiskt rätt snyggt…på rätt person…
Fast jag tror att det är skillnad mellan ljusa och mörka människors pigment. Tror därför att mörkhåriga män får grått skägg fortare än ljushåriga män.

Jag har 2 morbröder. Han på 70 var svarthårig som ung, nu vithårig. Han på 80 var rödhårig -och det är han fortfarande.
Jag var mörkbrun och sedan gråhårig, fast jag har nu ätit algtabletter som kostillskott i flera år och faktiskt blir mitt hår mörkare och mörkare.
Jag har nyss kommit hem från frissan. Härligt med nyklippt hår…och ljusa slingor…
Går Du till samma frissa varje gång…eller byter Du ?

Sisa
Jag har "Philipsfrisyr" som frun fixar i pannrummet.
Jag gjorde en förfrågan på jobbet var vi maskin-klippte oss. En till pannrummet (mig), 4 i sovrummet och 2 i köket.
Jag tycker det är så bekvämt att bli klippt "barfotat" och bara gå i dushen efteråt. Inga kliande hår som efter ett besök hoss frissan.
#38 Sån frissa har min make också. Billig och snyggt!
Zabelle
#38 Min man också
/Maria

Pannrummet? Köket?
Köket! 
Zabelle
# 38
Vad är "Philipsfrisyr" ?
Här blir gubbarna friserade i garaget…med eller utan maskin! Dock inte jag…
#43 Psst… Philips-trimmer
Zabelle
# 44
Dum jag är då…tack…
..prins Philip ? :- )
något liknande hade jag för ..läääänge sedan..
(antydde ovan)
en varm sommar..(?),hmm,hade den nog längre(?)
philips var för dyra ,hade ..tur att hitte en tokbillig skäggtrimmer(!),
med en hoper olika distanser..3.6.9.12.15. ??
tre millimeter var vad som gällde
över hela huvudet,så jag kunde fixa det själv..
det blev faktiskt riktigt coolt *skratt*
..nå´n trodde nog jag var ett skinhead
(trotts mig sällskap då..) *skratt*
Var? ,över badkaret första gången,sedan på toastolen varannan dag
för att borsta av över karet..
penke

Philipsfrisyr har jag själv hittat på!
Phillipsfrisyren har min man också. Jag har testat också en gång, klippte kort lite sådär på frihand :P
Gråa (vita) hår har jag mitt på huvudet och lugg. Jag tycker de är störande för de har annan struktur än övriga strån så de är bångstyriga. Nu har jag tonat håret, så det blev bättre. Fick den gråa tofsen för några år sedan.. vet inte varför, pga ångest kanske?