Varför trånar vi...
alltid efter något annat. Är gräset grönare på andra sidan?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Gör vi? Jag tror att vissa gör det - inte alla.

#0 Ja visst gör de flesta det! Dels tror jag att det är en inbyggd längtan som gör att vi utvecklas och strävar vidare och framåt. Men delvis tror jag att det beror på den hets som finns i samhället idag att vi ska åstadkomma så mycket och vara så lyckade och så himla lyckliga hela tiden.
Och hur andra har det innaför sina stängda dörrar ser man ju aldrig så många tror nog att andra har det bättre än de själva har det. Ganska lätt att tro!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Kanske trånar vi efter annat så mycket…att vi glömmer bort att ta vara på det vi har…
Där sade du något att tänka på Sisa!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Just nu trånar jag efter att Fokus ska fungera bättre…det hakar upp sej hela tiden…

Jag håller med Sisa fullt ut! Sedan är det klart att man kan tråna efter en lite bättre bil ibland osv, men man kommer nog väldigt långt om man är tacksam för det man faktiskt har…
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Jag är inte mycket för att "tråna". Brukar oftast vara nöjd med det jag har eller situationen som den är.
/Maria
Jag fantiserar och dagdrömmer en hel del, det har jag alltid gjort. Väver långa skimrande sagor och underbara scenerier. Kanske bor det en slumrande författartalang i mig…
Men trånar, njae känner inte att det är ordet riktigt. Längta och vilja ha, ja. Det finns ett par saker jag vill ha i livet innan jag är nöjd. Men det är inte riktigt samma sak väl?
I stort sett är jag nöjd med mitt liv!

Måste ändå säga att det är inte fel att inte alltid vara nöjd, då skulle vi ju inte utvecklas. Däremot gäller det att komma på vad det är som man verkligen själv vill ha, och inte bara för att grannen eller någon annan har det… Det är skillnad tycker jag =) Och visst, har jag gjort ett val när jag inte varit i balans eller vän med mig själv så kanske faktiskt gräset är grönare på andra sidan ibland….
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

#9 Håller helt med dig Elpida!
Här är en sååå rolig låt som handlar om just det… Nöjd, med Anders och Putte
Jag tror som flera av er andra att "tråna" är en kraft som driver oss framåt, och att den har hjälp människan till utveckling i många år. Och, som ni säger så gäller det också att kunna sortera och se vad jag verkligen vill, ibland kan det vara svårt…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Gräset är alltid grönare på andra sidan…
Se bara på korna…kvittar hur bra bete de har så ska de stå med huvudet genom gärsgår´n och beta på andra sidan!
Kossor har inte fel! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

#12 Så sant, kossor har inte fel 
Jag tror som Gunilla, att det är en speciell människotyp som har den här egenheten att jaga efter något bättre hela tiden.
Ungefär som att en del jagar efter spänning hela tiden.
Jag har aldrig varit sån.
Nja, jag tror att korna är som alla andra, de vill inte vara instängda egentligen.

#14 Jag håller med.
/Maria