Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 2018 ggr
Branneli
0

En dag där....

…jag inte finner någonting, som är kul att göra. Idag är en sådan dag. Försöker komma på vad jag vill göra.

Kroppen känns som en urvriden disktrasa. Orken finns inte.

Det kanske är en återhämtningsdag i slapphetens tecken Obestämd.

Acceptera detta, kanske……

aggeelin
0

Ja idag är det en slappardag, här ligger både katter och karl coh sover Flört och jag har sjunkit ner på en köksstol.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Sisa]
0

Håller med er…hittar inget som är roligt att göra…

Fler som har en sådan dag ?

spikes
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja usch inget har varit kul idagRynkar på näsan,så jag pressade mig att ta en långtur med Snodden,han såg att matte inte var på humör och lekte för sig själv i skogen,vi stannade till och plockade gullvivor,och han lade sig fint bredvid och väntade tills matte var klar.

Väl hemma kändes det upp lite bättre i alla fallFlört

Branneli
0

Jag drog igång stereon nyss & ökade volymen……vilket resulterar i att jag får ett riktigt sug, efter att gå ut på lokal.

Inte gör det saken bätte att både sambon & mina vänner är ute på partaj……

Jaja, vad är väl en bal på slottet …….Obestämd

Framåt hösten hoppas jag att min kropp klarar av en vistelse "på lokal".

[Asta]
0

Räckte att titta ut genom fönstret imorse för att se att det var en sådan dag

Branneli
0

Musik underlättar dessa dagar för mej, men idag lockar musiken mer. Jag VILL ut "på lokal"…..suck….

Imorgon är en ny dag med nya möjligheter Glad

Cristine
0

Under dagen hade jag sällskap då både äldste sonen kom och strax efter min bror med fru ,men eftermiddagen blev lång och trist.Rynkar på näsan

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

Jag har jobbat med golvläggning hela dagen. Sovrumsgolvet skulle ha varit färdigt för länge sedan, men malignt melanom och en serie operationer kom emellan.

Nu räknar vi med att kunna flytta in i sovrummet igen imorgon Glad

Cristine
0

Det känns väl härligt!Glad

Ni har nästan nytt sovrum nu då!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

Jepp. Nya väggar, målat tak, nytt golv och så förstås den stora garderoben i den före detta kattvinden.

chik
0

PeterSkrattande

När jag inte har någon lust till mer än att bara sitta. Så gör jag det..Fast vissa saker här måste göras.Men i det stora hela. Så unnar jag mig slapp dag om jag känner för det….

Lena.P är jag i verkliga livet.

AnnL
0

Hade också en sån dag igår. Låg i soffan nästan hela dagen, med undantag för 1 1/2 timme när jag var på promenad med Silver.

Skönt med sådana dagar också ibland. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[peter54]
0

#11 och #12 Haha, ja visst kan man väl behöva slappa emellanåt, men jag har ju tre hela behandlingsdagar varje vecka att slappa på.

Då sitter eller ligger jag ju hela dagen, så inte behöver jag slösa bort några av mina "lediga" dagar till det.

Jag har svårt att låta bli att nyttja tiden hemma, jag är nästan aldrig overksam. Jag pallar inte att sitta stilla mer än en halvtimme eller så, sedan måste jag göra något.

De tre dagarna på dialysen räcker för att fylla behovet av stillasittning. Glad

penke
0

Grattis !
vi behöver de där enländes,skrutt-tråk-dagarna ibland
bara krypa ihop o sucka&stöna i ena soffhörnet
under en äkkli´filt
upptäcka de som kommer o håller vår hand

det är väl då vi kommer på hur bra vi har det annars *ler*

penke

Branneli
0

Hahaha #14 Tack, visst är det så Glad

Idag är en ny dag med nya möjligheter Cool

[Sisa]
0

Jomenvisst…alla dagar har nya möjligheter, på olika sätt…Flört

Bergspuman
0

Jag brukar tänka så här: Det behövs skrutt-dagar när det är grått, tråkigt och inget går som man vill. För att nästa dag, kommer det garanterat att hända mycket mer saker, och det kommer att vara roligare!

Varför är det så? Jo, för att vår hjärna inte klarar att ta emot för många intryck. Den behöver vila sig, återhämta sig, bearbeta stimuli.

Nästa tråk-dag, var glad för den! För hjärnan vilar, måhända även kroppen. Du laddar för en ny dag när du kan insupa intryck och känna dig levande.

Det där arvet från Luther, att man inte ska sitta med händerna vilande i knät och att man måste "göra" något hela tiden för att inte känna sig onyttig - det bör vi snarast slänga överbord tycker jag!

I höst Branneli, då är det du som går på rock-klubb och rockar ärslet av 20-åringarna, eller hur? Skrattande

Branneli
0

Tack, Bergspuma…..absolut ska jag ut på lokal Kyss

En Ålandsresa ska jag göra med..

..& så planerar min mor & syster en "värmeresa" i augusti, som jag ska bli bjuden på Glad

En kort flygresa & en kort transfer…som det verkar så blir det Bulgarien.