Känslor
Släpp inte ut dom…förrän Du själv bestämt vad Du vill uppnå med det…

Oj, det är jag nog inte särskilt bra på…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Inte jag heller. Skulle vilja vara bättre på det dock. I vissa situationer kan man uppnå mycket mera om man klarar av att hantera sina känslor.
Jag släpper ut mina känslor som en vulkan
/Maria
# 3
…och sprider aska…
#4 Haha, ja ibland borde man kanske sansa sig
/Maria

#2 Håller med… jag tränar och blir faktiskt bättre och bättre!
#6 - jag tränar också och lyckas ibland, men inte tillräckligt ofta. Gäller att fortsätta försöka.
Här har ni lugnet själv he he..fråga Maggan! Jag kan svära lite ibland, mest när jag är själv och det hänt något, men jag har alltid kontroll. Det går aldrig ut över någon annan.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Jag är en känslomänniska, särskilt när man diskuterar orättvisor som till exempelvis politiska åtgärder som drabbar redan drabbade grupper. Då kan jag bli väldigt upprörd!
Sisa…Här sitter det en K…in som exbloderar…Här rensas allt ut med en gång..O Mina avarter är lika dana
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag har ett snabbt växlande humör.
Fast jag är oftast go och glad 
Zabelle
Jag har temperament. Och som liten gillades inte det av min mamma, som ville ha monopol på att vara den som hade utbrott. Hon bemötte mig med hån, bestraffningar när jag var arg. Min pappa gillade det inte heller. Han blir och har alltid blivit skrämd av känsloyttringar. Detta ledde till att mitt känsloliv blev kraftigt strypt och jag hade som vuxen oerhört svårt att se till mina egna behov, svårt att öht känna igen de känslor jag hade och agera adekvat utifrån mina känslor. Jag blev en snäll professionell robot liksom.
Så jag tror inte på att behärska sina känslor. För mig har det bara lett till elände.
Nu när jag är fri från mina föräldrar så arbetar jag allt vad jag orkar för att få tillbaks ett flödande och adekvat känsloliv.

#12 Jag har vuxit upp som du fast med lite andra orsaker och jag kämpar oxå med att visa min egna känslor utan att få dåligt samvete!
Det är väl inte som så att man ska behärska sina känslor jämt. Men det gäller att lära sig styra dem. Det finns situationer där ett känsloutbrott kan leda till att du inte alls uppnår det du vill uppnå. Då vill jag lära mig att behärska mina känslor under t.ex. ett möte. Sedan kan jag väl gå in i ett annat rum efteråt och svära.

#14 Ja det håller jag med om, eller i en diskussion där den man diskuterar med inte är intresserad av någon annans åsikt utan bara vill munbajsa. Då kan man lika gärna bita ihop.
Jo precis. Och numera skickar jag aldrig mail när jag är i affekt. Dvs. jag kan skriva det, och lägga i Utkorgen. Senare tittar jag på det och reviderar det. När jag är lugn igen kan jag revidera det på nytt, och då kan jag lugnt skicka det och kan stå för vart enda ord ha ha.
# 16
Precis…tänka sej för och inte göra något impulsivt, bara för att man är arg för en kort stund…
Det är en balansgång det där. Men man har alltid rätt till sina känslor, och att KÄNNA som man gör. Det är mekanismen "nej du får inte vara arg" som jag vänder mig emot.
Det stör mig
för jag tror du har rätt..
det är ett vist råd
men,jag vill inte alltid vara ..klok ..
penke
Handlar kanske om att känna till sina känslor…vara medveten om den känsla som kommer…och klara av sina känslor, då man får dom…
#16 - så brukar jag också göra. Ibland har man behov av att få skriva det där meddelandet i affekt. Men man ska inte skicka det. Jag skriver också dem och så sparar jag dem till nästa dag.
Ibland kan det vara svårt att styra.