Rösta.
Vad ska man rösta på?
Kanske att alla befintliga partier försvinner och det kommer ett nytt som man kan tro på.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag tycker alltid det är svårt att veta vad man ska rösta på. Tror nog inte riktigt på ditt förslag här om ett parti som alla gillar. Problemet är väl att vi vill inte samma saker. Därför blir det olika partier. Någon har någon gång sagt att
Demokrati - det är när 51 procent bestämmer vad de andra 49 procenten ska göra.
He he den var bra!
Nej naturligtvis skulle inte det heller gå, det är bara ett önsketänkande från min sida.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Och hur trist skulle det inte vara om man inte fick önska lite!

Tycker det aldrig varit så svårt att välja, jag lyssnar och läser men vet inte ännu vilket parti som får min röst.
Ännu är det drygt 4 månader kvar till valet så det klarnar väl så småningom.
Jättesvårt att välja. Det är som om flera har bra saker och så har de dåliga också… jag vet iaf vad jag ska välja bort… 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag röstar alltid blankt! Fegt kanske…men om man inte vet vad man ska rösta på…vad ska man då rösta på…

Jag röstar på det parti som gynnar mej mest 
Rösta ja!! tycker att dom är lika duktiga på o inte säga något..Jag röstar på Pensionärspartiet…
Tycker det är samma i det stora hela..Men jag är inte så insatt….
Lena.P är jag i verkliga livet.
Gör som Branneli, röstar på det parti som gynnar mig mest.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag försöker att rösta med hjärtat och inte tänka för egoistiskt.
Så som jag har det nu, dvs. vi lever två tillsammans som båda arbetar så då borde jag rösta åt det "blåa hållet" med tanke på att det faktiskt har blivit en del pengar över i skattelättnader.
Men man kan drabbas av sjukdom och arbetslöshet och då tycker jag att det är en ganska utsatt grupp som borde få mer utrymme så då pendlar det ju över åt det "röda hållet"
Jag är väldigt ambivalent men det lutar åt Miljöpartiet
/Maria

Jag resonerar helt klart som så att jag röstar på det som jag anser gynnar allra flest i samhället. Eftersom jag föredrar solidariskt tänkande så känns det tveklöst bäst för mig.
Precis som bumbleboo skriver kan vem som helst av oss drabbas av oerhört svåra sjukdomar som gör oss arbetslösa och kanske i behov av kostsamma behandlingar. Skulle man då betala det själv så skulle de där skattelättnaderna de blå gett inte ens räcka till en första rejäl undersökning med labbanalyser mm. än mindre behandlingar, sjukhusvistelser och inkomstbortfall…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
VAR ska man rösta..
till riksdagen tar det emot en del
att "godkänna" en hoper nickerdockor som blint lyder
partiledningarna..
det borde väl räcka med EN från varje parti
vars knappar(ja/nej) styr motsvarande antal mandat partiet fått i valet
riksdagen är ju i huvudsak ..rådgivande
det är Bryssel som bestämmer,våra ombud där ..
jag tycker !alla" partier har hälften bra tankar
o hälften riktigt vansinniga idéer
men,där man kan göra något som påverkar ens vardag
är i kommunvalet,där finns det ofta plats för nya..
om man står ut med några karriär-strebrar på väg till stockholm/
bryssel ..
penke
(låta bli att rösta tycker jag oxå är.."fel",hellre blankt eller "tomma stolar",50 tusen blanka/icke godkända ger lite skälvan..))
#12 - penke där slår du huvudet på spiken. Vi är så otroligt mycket mer styrda av EU än vad nästan någon av oss tror. Vår egen regering har inte alls samma makt som den en gång haft.
Därför är det ganska trist att så många struntar i att rösta när det gäller olika frågor inom EU.
Jag önskar att alla människor skulle få leva drägligt och ha mat för dagen och ett jobb samt någonstans att bo.