Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 712 ggr
aggeelin
0

Kall katt...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har ju en katt av rasen Cornish Rex, en sort som bara har ett pälslager och därför fryser fort… Charlie är innekatt så som Cornishar är… han går med ut i koppel eller får åka med till brevlådan…

Idag har vi haft hantverkare hemma som bytte fönstret i köket (ja vi har ju ett nytt hus som är så kallt och de där skanska som byggt huset provar alla möjliga olika åtgärder … )

När jag sen satt på jobbet och hade "jobbträff" via nätet med ett helt gäng såg jag hur jag fick meddelande på mobilen. Det var grannen. "Jag har Charlie här hos mig, fönstermannen kom in till mig med honom"

Fönstermannen hade glömt något och kommit tillbaka och hittade Charlie ute. Det var sambon som hade låst, men ingen kan riktigt förstå hur C kommit ut, sambon trodde att båda katterna var i sovrummet när han låste.

Vilken tur att fönstermannen kom tillbaka… gissar att C varit ute nästan en timme i den idag kalla temperaturen. Han hade fått sitta ute många timmar innan jag hade kommmit hem.

Han har legat under mitt täcke sen kl 17 och bara varit uppe och ätit en sväng.

Visst borde Charlie ha varit ganskak genomfrusen efter en timme… han som skakar om han får följa med till postlådan i kylan…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Sisa]
0

Stackars lilla Charlie, hoppas han blir varm snart…och vilken tur att han fick komma in i värmen tack vare fönstermannen…

Varma kramar till Charlie!  Kyss

aggeelin
0

Ja, som sagt, tur att fönstermannen kom tillbaka, tror att Charlie hade frusit mycket annars, undrar vad han gjort efter flera timmar?

Det är trevligt med katterna Skrattande

[Sisa]
0

Visst…katter är underbara djur!

Är dina sådana som fryser på vintern ute…och på sommaren är det för hett att vara ute ?

aggeelin
0

#3 Charlie älskar värme så han vill gärna med ut när solenskiner. Sen är det ju inte alltid som det är varmt när solen skiner Obestämd.

Maxen får gå ut i "sommarstugan", där vet han att han får gå ut. Och då är det som du säger att han helst går ut på kvällen när det inte är varmt och så är det så mycket insekter på kvällen så det är mycket spännande ute då.

Maria
0

Men stackars Charlie. Vilket äventyrFörvånad

/Maria

zabelle
0

Lille katten… va läskigt att bli utstängd i kylan. Tur det löste sig så han fick komma in i värmen. Mina Ragdoll gillar inte kyla heller trots sin långa päls. De ligger gärna och myser under täcket

Zabelle   

Maria
0

Mina huskatter är ju uppväxta som "parkettkatter" i lägenhet så trots att de har tillgång till en trädgård så är det goast under täcketGlad

/Maria

AnnL
0

Stackars liten. Tur att allt ordnade sig så han kom in i värmen igen.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Cristine
0

Stackars liten..fy sjutton. Du får sy en päls åt honom.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hoppfull
0

Usch ja, stackars misse! Vilken tur att grannen fanns där!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Conquest
0

Ett djur, vilket som, vänjar sig lätt vid kylan vid att vistas mycket ute under alla årstider. De bildar därmed päls så de lätt står ut men kylan.

Ett innedjur däremot, är mycket känsligare för kylan. Skaffa en kattlucka och låt "Tiger" själv välja var han vill vistas.

aggeelin
0

#11 nja… nu är ju jag sån att jag har blivit av med ett antal utekatter så jag har bestämt mig förr att ha innekatt, han får följa med ut i koppel, och går ute i stugan…

Charlie har för att vara en Cornish för lite päls, Cornishar ska ha vågig päls över hela kroppen och han har endast vid frambenen  och lite lite mer, han får alltid mer päls på våren-sommaren, varför vet jag inte. Men det är som om att när han sitter  i solen och njuter växer pälsen ut Förvånad

JILE
0

Stackars Charlie, ja katter är så snabba att smita ut, vilken tur att fönstermannen märkte detta.

Värmande kram till sötingen Charlie.Glad

aggeelin
0

#13 ja, somsagt så funderar jag lite på hur länge han kunde ha klarat sig ute. Ibland är sammanträffanden av det positiva slaget. att fönstermannen kom tillbaka och att grannen var hemma. Tur Skrattande

JILE
0

#14 Ja verkligen tur, tänk vilken panik att frysa och inte hitta någonstans att gå in och få värme. :-(

aggeelin
0

#14 när han kom in hos grannnen gick han till deras sovrum, där kunde han se hem till sin egen gård, det såg ut att vara tryggt för honom.

JILE
0

#16 ja han längtade hem till sin varma säng hemma :-)