Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettsjälvförverkligande
Läst 695 ggr
[Sisa]
0

Mod

Både i privatlivet och på jobbet hamnar vi i situationer där vårt mod sätts på prov!    Själv är jag modig ibland…precis som alla andra.

Kanske modighet är en färskvara, som man måste öva sej i…

[Asta]
0

Jag tror definitivt man behöver träna lite på att var modig. Ibland tvinga sig att göra saker som man egentligen inte vågar. Det blir lite enklare varje gång.

Hoppfull
0

Jag tror som Asta, mod är i viss mån en övningssak. har man vågat göra sådant som skrämmer många gånger så vet man ju av erfarenhet att det inte är så farligt. För det mesta går ju bättre än man väntade sig (är åtminstone min erfarenhet).

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

penke
0

Mod,är ju att göra det som skrämmer mig..
..så visar jag mod,blir jag väl mindre modig med tiden… ¿

penke

Cristine
0

Mod är att leva sitt eget liv utan att låta sig påverkas av andra.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Mod…är att våga göra bort sig ibland.Flört

Bergspuman
0

Mod är att (ibland!) säga högt det som alla andra tänker.

Idag sa jag till min högste chef att jag tyckte han betett sig som en BRAKSKIT i fredags, och att alla andra i ledningsgruppen också betett sig som en brakskit. Det svalde han utan att blinka.

Jag har aldrig sagt så till någon på mitt arbete i hela mitt yrkesliv. Men den här gången är det ack så sant, och att han inte protesterade, visar väl att han inser att han gjort bort sig kraftigt.

Hoppfull
0

#6 Det är modigt med vanskligt… har gjort så själv och blivit mycket hårt straffad på arbetet efter den händelsen!

[Pirkkolino]
0

Jag har alltid gått min egen väg, och endast jag själv kan förändra den. Är jag modig då. Kanske. ObestämdGlad

zabelle
0

#6 Tufft gjort! Tror att det var bra att du väntade med att säga det till idag och inte precis när det hände.

Jag har nyss varit modig och anmält mig till en vidareutbildning. Lite ängslig att jag inte ska hänga med när det är så mycket nytt som ska läras in på väldigt kort tid. Börjar bli för gammal för såna utmaningar, men samtidigt vill jag ju utvecklas…. Förvånad

Satt en lång stund och höll fingret på "skicka" innan jag tryckte iväg mailet.

Zabelle   

Bergspuman
0

Nå, det var ett tillfälle han i praktiken serverade mig själv - han kom in till mig och gjorde något som kan beskrivas som be om ursäkt, även om han inte använde de orden.

- Vill du verkligen veta vad jag anser om ditt beteende i fredags?

- Ja, sa han. Och det var då jag sa BRAKSKIT.

Så jag bedömer att risken för repressalier är ganska liten. Men visst är man förskräckande maktlös som enskild anställd gentemot cheferna. Så jag har garderat mig både här och där, sett till att ha några utvägar.

#9 Strongt av dig, och inte är du för gammal alls - man kan alltid lära nytt och få nya intryck. Det du inte har i snabbhet som äldre, det kompenserar du väl genom erfarenhet, mognad och rutin samt större motivation.

#7 Känner med dig. Jag har också råkat illa ut på ett par tidigare arbetsplatser, inte just för att jag varit frispråkig men för att det varit uselt ledarskap.

[Sisa]
0

Att vara modig är att utvecklas…så modiga ni är…Cool

zabelle
0

Här går det undan!

Fick just besked att jag kom med på utbildningen som startar på torsdag OM de kan få loss någon som ersätter mig här under tiden.

Spännande Glad

Zabelle   

Bergspuman
0

#12 Härligt! Du ska se att det går vägen! Grattis!!!

[Sisa]
0

# 12

Grattis Zabelle…och Lycka till! Glad

Hoppfull
0

#12 Grattis, så roligt, Utbildning brukar vara mest kul att gå på!

JILE
0

Grattis alla ni modiga här ovanför…kul med utmaningar även om det isar i magen.Glad

Jag tyckte det var hemskt som ung att ringa till tex vårdcentalen och beställa tid….men idag går det hur bra som helst. Det gäller att komma över den där tröskeln, som ibland kan kännas jäkligt hög.

Jag har ju haft svårt att säga nej till saker, men det är ngt som jag tränar på nu.

Mod är väl att stå upp för den man är och inte gå undan..men gäller det råttor Sisa så då går/springer jag undan.Skrattande

Kramelikram

[Sisa]
0

# 16

Man bara struntar i att man inte törs…gör det bara…brukar gå bra. Men håller med dej, Jile…kommer råttorna kan bara inte strunta i dom!  Flört

JILE
0

#17 Skrikandesnej man blir ju som tokig då.

Kram och nattinatti

[Sisa]
0

Natti natti från mej  med…Kyss