Jag är slav under..
vi pratar mycker om frihet men alla äv vi slav under något, det kan vara tobak, pengar, medicin,ätandet, våra djur…you name it.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag börjar med det positiva
Definitivt så är jag slav under mina två katter. De äger mig
Sedan skulle jag inte klara mig utan trädgård och plantor. Sommar och kärlek och min dator…
Jag är däremot slav under nikotin. Jag både snusar och röker
vilket är mindre trevligt. Viss medicin klarar jag mig inte utan heller…
/Maria
Här är det antideppen som förvisso inte är en drog, men ett livsnödvändigt tillskott för mig. Min kropp fixar inte att producera serotonin i tillräcklig mängd på egen hand. Det är vederbörligen konstaterat!
Sex, dator och choklad håller jag som enormt viktiga inslag i tillvaron. 
Glass då. Ojojoj vad jag gillar glass!
Jag är slav under mycket för att upprätthålla det allra viktigaste - livet självt. Jag har förstås en massa mediciner, men också behandling som jag inte lever över mer än några få dagar utan.
Jag har haft diabetes typ 1 i 42 år, vilket innebär att jag sprutat ungefär 15 liter insulin i kroppen för att leva.
jag har gått i bloddialys i 20 år, en så kallad "livsuppehållande behandling".
Önskar att man kunde slippa att vara dräng, men så kommer det väl bli tills man får pension. Vi som bor på landet tex tycker att staden styr våra liv, än värre blir det om miljöpartiet kommer till makten.
Jag är slav under…
mina barn, min sambo, mitt arbete och mitt hem…mindre bra, så är jag också slav under nikotinet…tyvärr…
Jag är slav under starka kryddor och olivolja kom jag nyss på.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#6 det är ju jättegott…mat ska smaka och olivolja är så gott på salladen,det äter vi varje dag 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
..slav under gäller väl bara "negativa" laster..(tobak)
annars är det väl att skuldbelägga
(eller ge en liten extra dimension åt njutningen ?)
för de andra skäms jag inte för min hängivelse/beroende ..
*Kyssar*
och allt annat som ger livet mening *ler*
penke

Jag är slav under att få "min" kväll på fredagar med pilsner och extra god mat och umgås med mannen och barnen!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#8 Ungefär så tolkar jag också uttrycket och därför kan jag inte tycka att jag är slav under något som tillför livet stora positiva värden.
Det jag älskar eller tycker mycket om i livet är inget jag uppfattar mig som slav under.
Exempelvis skulle jag inte säga att jag är slav under varm tjock nyponsoppa med gammaldags vaniljglass och mandelbiskvier, men det är det godaste jag vet.

Jag känner mig inte vara slav under någonting, oavsett att jag gör vissa mindre bra saker. Röker t.ex, men jag väljer att göra så.
Nä slav är inte jag så länge jag kan själv välja vad jag gör. 
#11 Jag kan förstå hur du menar, men det låter konstigt att säga att man verkligen väljer att röka. Att man en gång väljer att börja röka är självklart, men sen?
Att vara nikotinberoende måste väl ändå vara ofrivilligt och om det är ofrivilligt borde man kunna uttrycka det som något man är slav under.
#12 Jag förstår vad du menar.
Men jag ser saken så att jag väljer fortsätta att röka så länge jag inte fattar beslut att sluta att röka. Nikotinberoende är man inte många dagar efter sista bloss. Det är vanan som sitter fast som är svårare att bli av. Men det går om man vill. Därför jag känner mig inte slav under rökning heller. För att jag kan välja att sluta om jag vill.
#13 Då måste jag av ren nyfikenhet fråga dig varför du inte slutar? Rökning leder förr eller senare till sjukdom och död som du säkert vet.
#14 Jag har ingen bra svar att ge dig, varför jag inte slutar att röka. Varningen vet jag absolut.
Men jag kan berätta dig en annan sak. Jag har en ännu värre fiedende än rökning. Jag lider av dödlig fiskallergi. Minsta lilla ämne av fisk eller skaldjur kan döda mig snabbt.
Att jag tänker så, att jag gör allt vad jag kan utan rädsla att dö. För att alla dör för eller senare i alla fall.
Jag känner inte att jag är slav under något….
Allt jag gör ger livet krydda.