I rymden
Läste någonstans att det rimligen finns intelligent liv i rymden, med tanke på universums storlek. Och risken är att rymdvarelser skulle kunna plundra jorden och dra vidare…
Istället för att försöka kommunicera med rymdlingar bör jordlingar göra sitt yttersta för att gömma sej…Vi behöver bara se på oss själva för att inse, hur intelligent liv kan utvecklas till något man inte skulle vilja träffa…
Vad tror Du ?
Visst kan man tänka lite så. Men frågan är vad det ger. Kommer de så kommer de och det är ju lite svårt att gömma en hel planet.
Jag skulle inte vilja bo på den planet som vi människor hittar till.
Däremot är jag övertygad om att det finns liv i rymden, jag är inte lika övertygad om att de hittat hit. Och jag hoppas att de är mycket bättre varelser än vad vi är.
Jag är också övertygad att det finns liv på andra planeter och jag tror de har en högre intelligens än oss här på jorden.
Jag funderar inte så mycket på detta, den som lever får se………..
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jag är också övertygad om att det finns annat liv därute men att försöka ta kontakt är jag tveksam till
Jag tycker det skulle vara roligare om det lades ner med resurser på att utforska vår egen planet som våra världshav t.ex. Där finns mycket som vi fortfarande inte känner till.
/Maria

Jag är helt övertygad jag med om att vi inte är ensamma varelser i ett helt oändligt universum, det låter lite befängt tycker jag!
Jag är dessutom helt övertygad om att de inte vill oss mer illa än vi vill dem… varför skulle de vilja det? Varför utgå ifrån att de är "onda", jag tänker precis tvärtom, vilka berikande kontakter det kan skapa!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Liv eller inte…onda eller inte…skulle vara spännande att veta…
Håller med Sisa - visst vore det spännande att verkligen få VETA!
jag förutsätter nog inte att de är ondare än oss, jag är i så fall rädd för att de är lika onda.
Jag tror på att det finns några andra varelser än oss. Konstigt, om bara vi skulle finnas i hela universum…
Många tänker nog att dom är onda, bara för man inte vet riktigt vilka dom är….då drar dom en slutsats….men det är inte säkert dom finns… men jag tror det!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
De finns därute och har funnits länge de vill bara hjälpa. Har de varit onda så hade de tagit över för länge sedan. Här en video från TV Mexico. Dra knappen till 4.30 så slipper ni allt prat.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag är övertygad om att det finns intelligent liv där ute, och att vi har haft besök av dem.
Jag har själv sett s.k. UFO:s
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag läste också den där artikeln och jag tycker att det är en vettig tankegång.
Lika väl som eventuella andra intelligenta varelser i vårt solsystems relativa närhet kan vara fredliga, så kan de vara som vi har varit genom historien, dvs slagit ihjäl folk för att ta deras rikedomar och land.
Sedan tror jag nog också som det stod i den där artikeln att det mest sannolika är att annat liv i vårt solsystems relativa närhet är i mikrobform.
En annan intressant tanke är att om annat intelligent liv i exempelvis vår galax vintergatan skulle vara mer intelligent än människan på jorden, så måste man nästan utgå ifrån att deras civilisation är äldre än vår mänskliga dito.
Då ställs ju genast frågan hur? De flesta solarna åtminstone i vår relativa närhet är lika gamla som vår sol och därmed borde de eventuella främmande intelligenta livsformerna vara på ungefär samma utvecklingsnivå.
Många menar ju att de så kallade UFOn som observeras med jämna mellanrum här i vår atmosfär och stratosfär i själva verket är hemmahörande här på jorden fast i andra dimensioner som vi ännu inte har hittat gränssnitten till, vilket de då förstås har gjort om det skulle stämma.