Myror
Nu dyker myrorna upp igen…till min stora fasa. Nu är det faktiskt bevisat, hur farliga dom är!
En del myrors käkar kan bära föremål, som väger 50 gånger så mycket som dom själva. I en enda stack, bor tusentals myror…och om dom bara bestämmer sej för att samarbeta…skulle dom kunna röva bort mej…eller någon annan…
Huva!
#0 Upptäckte också att de är på hugget nu. Jag kokade vatten och hällde över deras början till myrstack 
Zabelle
# 2
Det är ett bra knep, Zabelle…och miljövänligt! 
Om man har problem med myror och vill att dom ska flytta,så är ett bra tipps att strö ut kanel när dom börjar dyka upp på våren.
~ mayolica ~
Jag däremot är glad över mina tre stackar..de stör mej aldrig och håller ormarna borta.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Gillar inte heller myrorna. Har fått reda på att det förmodligen är dom som äter rötterna på min dill, rabarber och förstör mina morötter. 
Tycker dom kryper överallt i mitt görnsaksland så jag vet inte hur jag ska bli av med dom.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Vet ni vad jag har hört? Att man kan ta död på myror med Fun Light!
Kanel ska jag prova inomhus. Jag låter myrorna vara i gräsmattan, men när de kommer in tycker jag det är skitjobbigt.
Undrar vilket ämne i Fun Light som de inte tål?
Zabelle
Annars kan man anlita Spike,han käkar myror som sjutton,lyfter jag på en sten är han direkt där och slickar i sig
.
Kanske skulle döpt honom till björnen baloo,Kittlar dödskönt i kistan

#7 Det är sötningsmedel som dödar smådjur. Kanske säger en del om hur nyttigt det är med lightprodukter 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#9 hu
Mina föräldrar hade alltid problem med myror i många år både ute på trappan och inne,dom kröp för fullt inne i hallen så det blev som gångar. För några år sen blev dom tippsade om att strö ut kanel,det funkade mycket bättre än "myrr" som ska vara mot myror men inte alls hjälpte särskillt bra.
Nu har dom inte längre några myror alls på såna ställen där dom inte vill att dom ska vara.
~ mayolica ~
#4 Det är en myt Cristine. Visst, ingen orm lägger sig på en myrstack, men fem-tio meter ifrån den är inga problem.
#11 Jasså..jaha, men de får vara kvar ändå. Varje dag lär mn sig något nytt
.
Nu kom jag att tänka på att det finns en orm som heter något med myror.. Myr…..? jag har för mej att det var i Australien den finns. Den kanske till och med äter myror då!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag såg ett program på Discovery - det handlade om "mördarmyror". Det var en sorts myra, minns inte var, men kanske i Afrika? De kunde äta upp ett djur helt och hållet på mindre än en dag. Det hande hänt att de ätit upp djur som stått bundna, som getter och hästar. Det hade också hänt att de ätit upp barn som var så små att de bara kunde ligga ner.
Det kan man kalla läskiga myror det.
…men flitiga är dom i allafall…
Jag dricker inte Fun Light för det smakar avslagen grogg!!!