Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 1868 ggr
Cristine
0

En fråga!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Av vad jag sett så har katterna alltid ätit upp hela musen utom gallan..skickligt att lämna den..idag sparkade jag på detta. Katten har ätit upp bara inehållet.. är det vanligt? Det är första gången jag ser det.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Indiania
0

Vet inte Cristine. Min katt bär fram råttor till vår trapp och då har han slickat dom släta och fina men han äter dom inte.

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Spanaren]
0

#0 Den var säkert mätt Flört /kram Spanaren

chik
0

Vår katt ätter inte heller upp dom..Bara visar oss..Tippa åt upp hela musen-Svin pälsen!!

Lena.P är jag i verkliga livet.

AnnL
0

Min katt lämnar gallan ibland o ibland äter den upp hela.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

tildabelle
0

Jag har hört att katter inte äter gallan för att den kan innehålla sånt som gör dem sjuka.

Som sagt - det är vad jag har hört.

/Alexandra

Anders 50
0

Här brukar det inte bli nåt kvar när gam-katten ätit.

Däremot kan hela musen/sorken efter en stund hittas i en hög på golvet inomhus, fast då är det svårt att se vilken sort det var.  Tungan ute

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Mickelberg
0

Vad jag vet så brukar katterna lämna både galla och lever. Kan det inte ha varit en fågel som städat upp det sista?

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vå katt varierar sig. Ibland bär hon bara in sorkarna/mössen för att liksom säga -kolla vad duktig jag är.

Andra gånger har hon ätit den bakre halvan och ibland finns det bara en liten slamsa kvar.

Jag har aldrig kollat så noga vad slamsan verkligen är, men det är säkert galla och möjligen lever då.

Den här vattensorken är rekordet vad gäller sork/råtta/mus, men det var vår förra katta som kom hem med den

Cristine
0

Den var stor, min Nalle har ocså dragit in en sådan. Han är den ende som tar in dem för att få beröm. De äter visst inte sorkarna för de har alltid blivit liggandes.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.