Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 457 ggr
Cristine
0

Varning!

Är det någon som fått Email ifån mej så öppna det inte!

Det är någon som skickar i mitt namn och det är trtoligen virus.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

ANNIA
0

Det är inte säkert det är virus. Det kan vara vanligt spam.

Jag råka ut för nåt år se att jag fick mail som såg ut att vara skickat från mig själv. Och tyvärr är det så att dom som skickar spam hittar adresser nånstans och sen får det att se ut som att det kommer från nån annan. Och det gör dom för att undgå spamfilter.

Men bäst att ta det säkra före det osäkra och radera.

Efter jag fått ett antal mail som hade mig själv som avsändare så "döda" jag den adressen och skaffa en ny.

Cristine
0

Tack Annia!

Sonen har bytt lösenord och satt in mer säkerhetsåtgärder.

Räcker det inte med det så måste jag byta adress vilket jag inte gärna gör då det jag har är kort och lätt.

ANNIA
0

Är det spammare som "använder" din adress så kommer det tyvärr inte hjälpa. Vet inte hur jag ska förklara på för vis. Det är ju inte så att det verkligen skickas från din mail utan bara ser så ut eftersom dom skrivit in på nåt vis att det ser ut att komma från dig.

Så på ett sätt är det ju bra om dom verkligen använt din mail för då ska lösenordsbyte göra nytta annars tyvärr.

Tekniken är jättebra för bra ändamål, men tyvärr så används den även på fel sätt.

Cristine
0

Aj då.. det är inte roligt att sådant sprids i ens namn.Rynkar på näsan

ANNIA
0

Nej är det inte. Och du kan tänka dig min förvåning när jag fick mail till mig skickade från mig själv. Obestämd

Det man kan tänka på för att undvika lite gran att ens adress blir använd. När man skriver sin email-adress nånstans öppet på nätet så ska man inte skriva det med @ så att det blir en fullständig adress. Utan skriva (a) istället för det finns så kallade spindlar som dom använder för att söka på nätet efter adresser.

Så skriv inte. anonym@hotstock.as

utan skriv istället anonym(a)hotstock.as

Tar ju inte bort risken helt, men minskar i alla fall.