Balans
Att vara balanserad…
…vara glad, men inte skratta för högt. Fundera över livet, men inte för mycket - då är man en grubblare. Sörja då något tagits ifrån oss…för att i nästa stund känna lycka, då vi får möta något vi längtat efter…
Är det svårt att hitta rätt balans i Livet ?
#0 Nähä Sisa
för jag försöker med att leva ut som jag bör leva. Lever bara en gång i taget och livet är för kul för att bara tänka på vad andra tycker
/kram Spanaren
Balans. Det är för mig individuellt. Jag tror att om man följer sitt hjärta och inte vad man tror förväntas av en…Jaa, då finner man balans i sitt eget liv.

Jag kan tycka att det är svårt med balans, att begränsa sig utifrån ork och inte låta viljan styra.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag tycker också det är svårt att hitta balansen i livet. När man är ledig är det ganska lätt, men när man ska kombinera jobb och fritid så tycker jag det är svårt.
Jag känner mig ganska balanserad faktiskt
/Maria
Nej ..jag tror att balansen skapar du i dina inre rum. Har jag min inre balans då har jag kontrollen över mitt liv och kan skratta utan hämningar, grubbla så mycket jag vill och leva livet såsom jag tänkte mej det när jag var barn. Frihet att göra vad jag vill.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Håller helt med Spanaren som inledde tråden!
Struntar i balans! Lever fullt här och nu.
Ingen tid att gå och tveka.
Fast balans för mig har inte någonting alls att göra med vad andra tycker och tänker. Balans för mig handlar om att må bra.

#8 Så är det för mig med och eftersom min kropp är sjuk men inte min vilja/hjärna/känslor så skulle hela mitt liv haverera om jag inte hela tiden medvetet jobbade med balans.

Japp, svårt med att finna balansen i mitt liv.
Jag önskar finna balans mellan; familj, träning, vila, kompisar & arbete.
Viktiga saker i mitt liv !!
De senaste….12 åren, har tiden gått till träning, vila & arbete
.
Ju mer man har att hålla på med…ju svårare att hitta balansen…

#11 Det tror jag att det ligger väldigt mycket i! Människors problem med att begränsa sig skapar obalans.

"Att bli medveten om vad jag mår bra av"…sen hitta balansen…..
Framför allt, vad är viktigt för mej i mitt liv
. Detta kan ju ändras under livets gång.
Ibland måste man kanske prioritera…eller dela upp saker…
en del verkar ha svårt att ha rätt balans här i livet.