Skidbackeosten!
Vet ni vad jag tänkte idag vid middagsbordet ?
Ett vanligt problem i många familjer, verkar vara "skidbackeost". Den som förvandlas till en lutande backe, brantare ju fler som hyvlar…
Jag åtgärdar det genom att alltid hyvla längst uppe och på tvären.
Då passar skivorna bättre till smörgåsen också eftersom de inte blir så långa.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Runda ostar är bättre, där brukar det inte bli nån skidbacke..
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag väljer också hellre runda eller halvrunda ostar.
Sedan har jag märkt att det inte är alla som skär osten till skidbacke. Jag själv gör det aldrig och om någon annan i familjen gör det så "städar" jag osten när jag ska skära mina ostskivor.
Jag Mölar det som blir backit.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Eftersom vi skär åt varsitt håll här hemma så blir det aldrig någon skidbacke
/Maria

Vi har runda ostar eller en "limpa"……& vi har ingen skidbacke.
Min sambo "städar" osten efter mej…
Det problemet har inte vi… vårt problem är att vi glömmer bort att äta upp osten… vi köper hårdost när vi ska äta soppa och tycker att det är gott med ost. Sen glömmer vi bort osten… fast det är en god sort vi tycker om. synd
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
# 8
Jag äter hårdost varje morgon! Ingen risk att den blir bortglömd…
Här är det heller ingen risk att osten blir bortglömd. Är "ostoman" 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Det som blir kvar av skidbacken, kan man lägga i frysen…sedan använda då man vill ha riven ost !!! 
#8 Vi äter hårdost varje morgon och här är det jag som får " städa " osten efter sambon ( gillar det inte ) 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Ja, det är ju konstigt att vi glömmer att äta upp osten för vi tycker att det är gott med ost, gärna en ost med mycket smak. Jag är så trött på morgonen så det blir ofta en tub med något så att det enkelt blir en hårdmacka till gröten.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Ja detta fick man höra mkt som liten att det blev skidbacke efter man tagit ost.
Pappa tyckte inte om att man gjorde så och kladda i smöret. Sedan kaviartuben som man inte tryckte längst bak på.
Jag hade alltid en liten bit av mackan kvar när jag ätit..pappa sa alltid att det såg ut som en skata som ätit….idag är det min dotter som gör detta.
Jag kan ju inte gnälla nu när jag själv gjort lika.
Här brukar nog inte bli någon skidbacke. I vart fall har jag aldrig tänkte på det. Så antagligen skär vi ganska rakt båda två.
Särbon är skidbacketyp så det skriker om det!
Jag tror inte hans ögon uppfattar det fenomen han själv ställer till med. 

Hemma är det jag som är "städaren", men som någon skrev, det blir lagom långa bitar då..
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus