Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 594 ggr
Cristine
0

Sent i livet.

Det är konstigt att vi kvinnor i min familj började dricka kaffe så sent i livet. Mamma började vid 30, jag var över 50 och dottern började vid 28 års ålder. Men bättre sent än aldrig som man brukar säga.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Vad konstigt.

Tyckte ni inte om kaffe innan eller?

/Maria

Cristine
0

Jag bodde ju utomlands och där finns inga kafferep. Man dricker väl kaffe med mjölk på mornarna men jag fikade aldrig på morgonen. Dottern drack alltid läsk, men en gång så fanns det ingen på ett födelsedagskalas, mostern som glömt bort att hon inte drack kaffe ställde fram en kopp, nadesch drack upp den utan att knysta och sedan dess dricker hon kaffe istället. Mamma vet jag inte.

När drack du in första kopp?

chik
0

Kaffe!!Livets dryck för mig.

Jag var inte gammal när jag började dricka kaffe. Men jag fick utslag av det.

Men Kokekaffe vittbröd med ost på o Kaffe.Mums. Som tur var så försvan utslagen…KaffeSkrattande

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

Minns när jag var väldigt liten och fick kaffe med mycket mjölk. Numera dricker jag svart kaffeGlad

/Maria

[Asta]
0

Jag var också ganska gammal när jag började dricka kaffe. Dricker fortfarande väldigt lite kaffe, men dricker mycket te.

Anders 50
0

Började tidigt med med detta livselixir!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

Jag har inte börjat ännu, så det blir nog senare än någon annan, typ aldrig Flört

Av de olika drycker som finns är nog kaffe den allra obehagligaste som finns för mig.

Om jag råkar få något i munnen som har en anstrykning av kaffe, exempelvis moccaglass, sitter den obehagliga smaken av kaffe kvar i munnen hela dagen.

Glad

Cristine
0

Du är gubben mot strömmen ha ha!Skrattande

fotokrafs
0

Jag drack första koppen och gillade när jag var 17. Kommer ihåg eftersom vi var med klassen till Kiruna.

Maken dricker inte kaffe.

[peter54]
0

#8 Jag har kvar exakt samma smak som när jag var barn, så allt som jag inte gillade när jag var liten, är samma saker jag inte gillar nu.

Sålunda gillar jag inte kaffe, öl, vin, sprit, vitlök, vinäger och alla möjliga "vuxenkryddor".

Glad

[Sisa]
0

Jag tillhör dom som fick lite kaffe med mycket mjölk, då jag var liten. Nu dricker jag kaffet svart…precis som det är…flera koppar om dagen!  Glad

Branneli
0

Jag kommer ihåg….12 år hemma hos farmor, mjölk & socker = så gott.

Slutade med mjölken….slutade med sockret….

Nu blir det en slät kopp, några gånger om dagen Tungan ute

Toyan
0

Första gången jag fick smaka kaffe var jag 5 år, det var hos mormor och morfar. Fick i en dockservis-kopp, sen blev det i bland när jag var tonåring, nu blir det väl 4ggr om dagen.

aggeelin
0

Fick en liten kaffekopp när jag var liten och på den vägen är det

. Sonen började dricka kaffe innan han kunde gå… dvs han fick smaka på en skvätt kallt kaffe som var i min kopp för jag trodde att han skulle låta bli att se efter kaffe, sen har han tyckt om kaffe sen dess men fick dricka med mycket mjölk i när han var liten.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet