Hur mycket godis äter du?
Svensken äter 17 kilo godis och 90 liter läsk om året… förskräckliga siffror… jag äter inget av det här och tror att det är många fler än jag som gör så, det innebär att det är många som äter mycket mer, läskigt…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Mycket litet. Kanske en halv påse i månaden inte ens det.. läsk har vi bara hemma till middagar och fester.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag äter inte mycket godis, någon liten bit mörk choklad ett par gånger om året kanske och jag dricker inte läsk alls, så det blir mycket över av min andel till någon annan.
Jo,det stämmer, jag äter ca en ruta choklad varje vecka… det glömde jag bort
Det enda godis jag äter är choklad…jösses så mycket godis folk äter…syns mer och mer på svenskarnas figurer…tycker jag…
Godis händer det att vi äter. Inte dagligen, men det brukar bli på fredagen. Läsk dricker jag ytterst, ytterst sällan så min andel är det någon annan som dricker.

Här är det lördagsgodis som gäller, och då blir det även läsk till maten…
Lustigt dock med en del… De dricker sitt vin, whisky och öl utan att fatta att exempelvis en 6 cl. whisky motsvarar att dricka en dl grädde utifrån antalet kalorier…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Äter både godis och dricker läsk.
Men det syns inte på min figur alls.
Röker dock inte.
Gick upp 17 kilo när jag slutade röka.
Godisets fel.
Men jag vägde 48 kilo när jag rökte så.
Men visst, högre skatt på sockerprodukter då!
Det blir inte sockret vi dör av : SKATTERNA TAR KÅL PÅ OSS!
Jag äter mycket sällan godis. Brukar köpa hem ibland när jag har gäster. Varje påsk köper jag stora godisägg till barnbarnen.

Min familj älskar godis! Själv tycker jag att det är ganska äckligt för att det är så sött. Läsk samma sak!
Det är inuti kroppen det blir farligt, det är inte alls säkert att det handlar om vikten. Allt detta socker påverkar ph-värdet i kroppen och blir vi tillräckligt försurade blir vi sjuka.
Man kan ju vända på det med, det är tack vare skatterna vi har råd/möjlighet att bli sjuka 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag äter nästan aldrig godis för jag är inte särskilt förtjust i sött men en whisky slinker gärna ner
trots kalorierna.
Min man däremot är en riktig "gottegris" så skålarna är ofta fulla härhemma
/Maria
Jag tar hellre en whisky än äter godis, whiskyn är iaf nyttig har forskare kommit fram till i komplett studie.
Pappa tog sig en liten hutt varje kväll och blev 98.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Mormor blev 94 och tog också en daglig hutt
/Maria
Jag anser nog inte att whisky och godis är jämförbart. För mig är det helt väsenskilda saker. Om jag blev sugen på något gott skulle jag aldrig ta en whisky, möjligtvis ett äpple eller en annan frukt. Och då är jag ändå väldigt förtjust i whisky.
Däremot är en riktigt rökig whisky väldigt god ihop med en M-kula.
Jag är nog "gottegrisen" hos oss. Handlar varannan helg, plus några helger som denna när vi skall till morsan eller liknande. Men jag får det ändå inte till över 10 kilo när jag räknar högt så… man var inte så "grisig" i alla fall. Läsk köper vi aldrig.
Jag äter nästan aldrig godis… men har jag ätit några bitar är det svårt att sluta fastän jag inte tycker om det 
#15 - det är som jag och chips då. Jag gillar inte chips speciellt mycket och köper det nästan aldrig, men om man är någonstans och jag stoppar in ett i munnen så fortsätter jag stoppa in dem i munnen fast jag inte gillar dem! Konstigt beteende.

#10, 11, 13, Jag tar också hellre whiskyn än snasket… Kan vara utan godis helt och hållet - men en whisky till kaffet emellanåt kan jag inte leva utan.
Min mammas faster som nu är 98 år och som jag pratar med i telefonen då och då, hon tar sig en kask både morgon och kväll. Hon menar att hon kommer igång bättre på morgonen med sina stela leder och somnar bättre på kvällen om hon tar sin kask…
Hon är för härlig tycker jag!
#17 låter som en härlig faster!
Det tycks som om många av oss här, sällan dricker läsk… och ganska lite godis… alltså är det många som äter mycket mer…
Vad tycker ni om att sänka skatten på frukt? Det är dyrt med frukt… en prissänkning skulle väl sitta fint?

#18 Absolut! Billigare frukt till folket!
Jag äter nog en chokladkaka i veckan men inget smågodis. Läskedrycker kanske blir sådär 1 liter per år!
Äter sällan godis. Men när jag gör det köper jag en stor påse lösgodis och äter tills jag mår illa, sen rör jag inte godis på månader. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag är en rejäl gottegris. Kan nog vara en av dem som ligger ÖVER 17 kg om året. I alla fall periodvis! Ska inte sticka under stol med att det såklart bidrar till mina viktproblem. Men trots dem, och trots godiskonsumtionen, är jag kärnfrisk och har bra värden. Och tänderna är i prima skick, har inte lagat karies på mer än 30 år.
I gengäld snusar och röker jag inte, och är ytterst sparsam med alkohol. Dricker inte öl eller kaffe alls. Och jag ser inte på TV heller.
Datorn, sex och godis är mina laster 
Vi gillar godis allihopa i min familj. Min pappa och en av mina bröder är absolut värst, ha ha. Pappa är smal och senig men godis ska han ha. 
Jag kanske skulle äta lite godis om det fanns något gott godis. Numera produceras det godis enbart efter kvantitet istället för kvalitet och då smakar det därefter.
När jag var liten älskade jag zebrakarameller, dixiekola, rival, tomteklubborna och dumle.
Allt det där är borta utom dumle, men de smakar inte alls som de gjorde förr, de har blivit mjuka och "sandiga" i konsistensen, yäck vad äckligt.
Tycker som du, Peter…godis smakade mycket bättre förr! Då man kunde få en hel påse smågodis för en krona…Jag äter mest choklad numera…
Nje, godis är inte gott.. och det är en massa konstiga saker i.
Godis är gott!
Min man älskar choklad mest. Själv brukar jag säga att jag vill ha socker, gelatin och färgämnen. Gillar lakrits.